Philips Hue scenes infaden

Na rondgesnuffeld te hebben op het forum ben ik er nog niet helemaal achter hoe ik het voor elkaar kan krijgen.

Ik heb standaard scenes aangemaakt in de Philips Hue app, ik werk dus met de bridge. Nu wil ik dat elke dag bij zonsondergang de scene Woonkamer_Standaard ingefade wordt. Deze fade tijd moet uiteindelijk 30 minuten duren.
Kwam de apps Chronograph en Transitions tegen maar ik kan hier nog niet wijs uit worden hoe ik deze het beste kan gebruiken. Heb echt m’n best gedaan het te begrijpen maar het lukt me niet.

Op dit moment heb ik het deels opgelost door de lampen afzonderlijk in een flow te zetten met een tijdsduur maar dit is niet ideaal want dan moet ik zowel de kleur als de helderheid instellen voor 9 lampen… Hieronder de huidige flow (met op dit moment een fade tijd van 15 minuten):

De benodigde bouwstenen vind je in de volgende post - niet helemaal dezelfde use-case maar je kunt wel zien hoe de transities werken.

[HOWTO][PRO] Dim lights with buttons using transitions

Hue scenes hebben verder geen configureer opties in Homey (weet eigenlijk niet of dit überhaupt mogelijk is in de hue bridge zijn API), je kan het alleen activeren (aan zetten), ook chronograph etc hebben hier geen baat bij aangezien het letterlijk alleen de scène activeren is, er is geen “transitioneer naar scène”.

Tenzij je dus meerdere scènes wil maken in je Philips hue bridge zodat je daar doorheen kan spelen als een playlist, is er geen andere optie dan alle lampen apart (1 voor 1) aan te sturen met Homey