Philips Outdoor Sensor

SÄg idag att mitt rörelselarm pÄ den ena sensorn inte funkade, nÀr jag tittade sÄg jag att det inte funkat pÄ 4 mÄnader :slight_smile:
Jag har de bÄda sensorerna till att mÀta utomhustemp men framför allt ljus, sÄ det Àr vÀl inte hela vÀrden.
Men tÀnkte att Johan hÄller ju pÄ med Philips appen sÄ lÀgger en rad om det hÀr ifall det Àr nÄgot fel. BÄda mina borde inte gÄtt sönder pÄ samma gÄng.
Och jag Ă€r kass pĂ„ engelska dĂ€rför skriver jag hĂ€r

M.v.h Björn

Jag talar inte svenska, sÄ tack till DeepL för det som Àr förstÄeligt och ursÀkt för de dÄliga översÀttningarna. :slight_smile:

Jag hade samma problem vid samma tidpunkt och skickade tillbaka min till butiken, men fick senare reda pÄ att det var ett problem i appen. Det rÀttades till efter det. Jag anvÀnder version 2.0.35 - det borde fungera bra.

Det Àr möjligt att ett par nya batterier och en ny koppling gör underverk? FrÄn och med version 5 av Homeys inbyggda programvara fungerar det bÀst att koppla ihop den pÄ den plats dÀr den anvÀnds.

Att ta bort dom och sedan lÀgga till dom igen funkade fint. Tack för tipset.
Jag har version 7.1.1 pÄ Homey pro till Hue Àr det samma som dig 2.0.35.
Jag har och hade innan sensorn frÄn appen som heter Outdoor Sensor sen finns en som heter Outdoor Occupancy Sensor. Trodde först att jag behövde byta dÀr, men dÄ kunde jag inte lÀsa av batteri.

SÄ det enda jag gjorde var ta bort lÀgg till :slight_smile:
Allt funkar igen och ingen av sensorerna hade dÄligt batteri.

1 Like