Homey Community Forum

Philips Outdoor Sensor

Såg idag att mitt rörelselarm på den ena sensorn inte funkade, när jag tittade såg jag att det inte funkat på 4 månader :slight_smile:
Jag har de båda sensorerna till att mäta utomhustemp men framför allt ljus, så det är väl inte hela värden.
Men tänkte att Johan håller ju på med Philips appen så lägger en rad om det här ifall det är något fel. Båda mina borde inte gått sönder på samma gång.
Och jag är kass på engelska därför skriver jag här…
M.v.h Björn

Jag talar inte svenska, så tack till DeepL för det som är förståeligt och ursäkt för de dåliga översättningarna. :slight_smile:

Jag hade samma problem vid samma tidpunkt och skickade tillbaka min till butiken, men fick senare reda på att det var ett problem i appen. Det rättades till efter det. Jag använder version 2.0.35 - det borde fungera bra.

Det är möjligt att ett par nya batterier och en ny koppling gör underverk? Från och med version 5 av Homeys inbyggda programvara fungerar det bäst att koppla ihop den på den plats där den används.

Att ta bort dom och sedan lägga till dom igen funkade fint. Tack för tipset.
Jag har version 7.1.1 på Homey pro till Hue är det samma som dig 2.0.35.
Jag har och hade innan sensorn från appen som heter Outdoor Sensor sen finns en som heter Outdoor Occupancy Sensor. Trodde först att jag behövde byta där, men då kunde jag inte läsa av batteri.

Så det enda jag gjorde var ta bort lägg till :slight_smile:
Allt funkar igen och ingen av sensorerna hade dåligt batteri.

1 Like