Plaatsing van Homey

Hoi!

Ik heb nu een tijdje Homey Pro in gebruik, en alles naar wens draaiend. Alles uptodate met laatste versie enz.

Het enige waar ik echt gek van word is de plaatsing in mijn huis. Voorop gesteld, ik weet dat dit extreem variabel is en echt een lokale/gebruikers kwestie, maar misschien zie ik een mogelijk oplossing over het hoofd, dus ik het post het hier toch even.

Idealiter zet ik de Homey op mijn dressoir/tv-meubel. Dit is een houden meubel waar de TV op staat (LG oled 65"), en een soundbar (Bose). In het meubel staan verder wat eenvoudige apparaten, zoals een PS5, Ziggo Next decoder, Nintendo Switch.

Wat blijkt: als ik de Homey naast mijn TV zet, dan werkt mijn KAKU deurbel knop bij de voordeur niet meer! En dit is - zover ik weet - het enige device wat NIET meer bereik heeft met de Homey.

Als ik de Homey 50 cm. verderop plaats, dus iets verder van het tv-meubel, dan is het bereik weer OK.

Ik vermoed dus dat er iets het signaal van de KAKU deurbel knop blokkeert. Maar wat? Is het bijv. bekend dat Homey last heeft van misschien magnetische velden van bijv. de soundbar? Of de subwoofer die in het meubel staat?

Ideeën zijn welkom, want momenteel heb ik eigenlijk alleen een geschikte plaats voor Homey gevonden in de trapkast: werkt prima, maar hij staat uit het zicht en ik zou graag de LED ring gebruiken in de praktijk als visuele notificatie enz.

Thanks!

Het kan best zijn dat je wat storing ondervind van een van die apparaten. Of het is misschien gewoon net te ver weg en die 50cm (is dat dichterbij de deurbel?) maakt het verschil?

Er bestaan wel repeaters van KaKu, misschien is dat een oplossing? Ergens in een stopcontact uit het zicht zoals die trapkast die je noemde?

De afstand is het niet, het is echt iets wat storing geeft lijkt het wel…

Maar, zo’n repeater is misschien wel een idee ja, had ik nog niet aangedacht en heb er nog wel een ergens liggen, ga ik proberen!