Plugwise Circle (Stretch en Smile)

Hoi,

Ik heb al veel gelezen op het forum mbt de Plugwise circle maar niet gevonden wat ik zocht.
Ik heb een oude set liggen, met dongel op de pc, welke ik in het verleden gebruikt heb.

Na de verhuizing ben ik de dongel kwijt geraakt.

Omdat ik diverse apps zag voor de Homey heb ik op MP een setje gekocht met Stretch en Smile.
De Stretch krijg ik helemaal niet aan de praat, wel benaderbaar via IP adres en dan zie ik twee circles die ik aan en uit kan zetten (en stroom meting) maar niets kan toevoegen.

De Smile kreeg ik aan de praat maar zie dan alleen het actueel gebruik, de datbase is niet benaderbaar.

Met ondersteuning van Plugwise was de conclusie duidelijk, beide zijn lange tijd niet geupdate en daardoor niet meer bruikbaar.
Helaas pindakaas, is niet anders dat is de gok die je neemt om iets te kopen via MP.

Mijn vraag is:

Is er iemand die oude circels via Homey kan uitlezen en/of schakelen?

Zo ja welke config heb ik dan nodig?

Ik heb alle apps geprobeerd maar helaas niet succesvol.
Ja, ik weet dat ze niet rechtstreeks geschakeld kunnen worden ivm afwijkend protocol

ALvast bedankt.

M.vr.grt.
Frans

Ik denk dat je een plugwise set hebt, die niet meer ondersteund wordt. Kijk eens op de website plugwise.com of jouw materiaal daar nog op staat. Athom had een app, die de oude stretch ondersteunde, maar die is niet meer beschikbaar. De oude plugs maken geen gebruik van standard zigbee protocol (toentertijd een bewuste keuze van Plugwise) en zijn dus nooit rechtstreeks met Homey te gebruiken. Ik denk dat je er beter afscheid van kunt nemen. Helaas.

Hoi,

Zoals aangegeven weet ik dat ze niet rechtstreeks via Homey te gebruiken zijn en heb ik contact gehad met Plugwise.
De set wordt niet meer ondersteund maar als de Stretch en Smile waren bijgewerkt tot de laatste firmware had het gewoon gewerkt, en daar gaat het toch om?
Zeker omdat qua betrouwbaarheid ik niets te klagen had, hoewel ik er minimaal mee schakelde.
Ik heb 16 pluggen liggen, als ik die wil vervangen door bv Fibaro, dan ben ik zo’n € 1000,- verder.
Loont dus de moeite om aan de praat proberen te krijgen.
Vandaar mijn vraag of iemand het werkend heeft, er zijn tenslotte Homey Apps met daarin een stretch.
Dit geeft mij de indruk dat iemand het werkend heeft gekregen, dus schakelen en meten via de Stretch.

Dat is dus mijn vraag.

Is er iemand die een werkende set heeft, zo ja welke configuratie?
Stretch 1, 2 of 3? enz.

M.vr.grt.
Frans

@Frans_Bouwmeester
Ik heb het werkend gehad met stretch 1. Omdat er problemen waren met de stabiliteit, ben ik overgestapt op neo coolcam plugs. De plugwise app die je nodig hebt, is niet meer beschikbaar. Is teruggetrokken door Athom. Vooral dat laatste is een stopper. Ik heb ook contact gehad met plugwise, ik heb ook €1000 geïnvesteerd, en ik was niet onder de indruk van klantgerichtheid. Op zijn minst hadden ze een klein gebaar kunnen maken door één of meerdere nieuwe plugs als compensatie te geven.
Met enige moeite kun vermoedelijk het oude plugwise spul stand alone aan de praat te krijgen, maar dat is waarschijnlijk niet wat je wil.

Is dat deze misschien?

Ik denk dat dat hem is.

Ik heb deze apps van Plugwise erop staan, volgens mij zit de juiste er niet bij.
Staan er al een tijdje op, toen ik Plugwise zag dacht ik “alles downloaden dan zie ik later wel of/wat ik kan gebruiken”

Als ik apparaat toevoegen kies en de Athom app kan ik hieruit kiezen:
Geeft de indruk dat de Stretch toevoegen dus wel kan…

@Frans_Bouwmeester
Ik kan je niet verder helpen, helaas.

Stand alone is alleen handig voor apparaten die ik niet aan/uit zet maar wil weten wat het stoomverbruik is.
Zoals koelkasten, vaatwasser, wasmachine, waterbed cv ketel, vloerverwarming pompen, netwerkspullen in meterkast e.d.
We verbruiken hier best veel stroom en wil nu wel eens weten waar het naar toe gaat.

hai, met deze app (GitHub) moet het werken, ik heb zo n stretch 2 met 24 pluggen draaien. Database meetgegevens plugwise ligt eruit per 1-1-21

je moet even oude post doorzoeken om app te installeren en te initiëren. eea uitproberen. wel af en toe herstart nodig van de app, ivm wegvallen /bereikbaarheid smiles

Helaas, op Homey V5 werkt de app niet meer bij mij, iemand anders wel?