Plugwise zigbee support

Hoi, ik heb een homey early 2016 sw 5.0.0, hierop heb ik de plugwise zigbee support app draaien, v2.0.6, hierop wil ik een qupit tom op aansluiten. Meteen na installeren krijg ik de melding” kan dit zigbee apparaat niet initialiseren”. Op de app bij apparaten met een rode driehoek met uitroepteken erin.
Wat doe ik niet goed?

1 Like

Ik heb precies hetzelfde verhaal.
Tom laat 3 seconden waarde zien en daarna,.kan zigbee apparaat niet initialiseren rood uitroepteken.
Developer heeft een testversie.
Weet alleen niet hoe met developer in contact te komen.

Ik heb contact gehad met de ontwikkelaar, geeft aan dat het een moeilijke aangelegenheid gast worden. Zelf wilde ik alleen één tom op homey zetten, kreeg het advies om tom teug te brengen naar verkoper, of compleet plugwise systeem aan te schaffen
Groetdn ed

Hallo Ed,
Hoe ben jij in contact gekomen met de developer.
Developer had gereageerd via “recensie app store” een bericht geplaatst dat ik via Athom community Forum in contact met hem kan komen.
Kan je mij vertellen hoe.
Gr Louis

@kasteleman taggen!
Niet zeggen dat je het van mij hebt hoor. :wink:

Hoi, na ongeveer een uurtje struinen op het forum krijg je een bericht, automatisch gegenereerd, en daarna kan je de ontwikkelaar een bericht sturen. Net of dan pas de knop vrijgegeven wordt. Succes ed

Ed bedankt voor je bericht.
Heb zelf 3 Tom radiatorkranen.
Heb jij ze teruggebracht?
De developer heeft nu een test versie.
Dus hopelijk dat het gaat werken.

Hoi, ik heb 1 tom bedoeld voor de badkamer, ondanks dat die niet werkt op homey, mijn nerf heeft mij laten zien hoe het complete plugwise systeem werkt. Daarom ga ik over. Via homey is raam open, temp laag in te stellen en indien niemand thuis temp laag.

Afgelopen week nog wat aan het testen geweest en inderdaad wat aanpassingen gedaan en beschikbaar gesteld in de testversie. Mijn Tom moest ik wel verwijderen en opnieuw toevoegen. Echter werkt het geheel nog niet zoals het hoort. Mijn vermoeden ligt erin dat mijnTom niet ging calibreren, ook niet nadat van de stroom had gehaald en opnieuw van stroom had voorzien. Er is een procedure om de Tom te laten gaan calibreren, echter het knopje op de Tom is zo verrot klein :upside_down_face: dat me dat nog niet is gelukt. Waarschijnlijk gaat de Tom wel werken zodra kalibreren met succes is uitgevoerd!

1 Like

Hallo Kasteleman,
Iedergeval heel erg bedankt voor de app en reactie.
Ik heb hetzelfde probleem als Ed, hierboven de foto.
Voor mij is de kalibratie niet belangrijk.
Ik heb een pelletkachel, en als die aanstaat moeten de radiatorkranen dicht en bij uit weer open.
Via aqara temp sensor op de kachel wil ik de kranen schakelen.
Je schrijft dat je een test Versie hebt, waar kan ik die downloaden en hoe dan te installeren.
Ik hoor graag van je.
Gr Louis

Heeft iemand al eens een leuke post over gemaakt.

Hallo Louis, het is wel van belang dat de Tom zich kalibreert in het begin. Op basis daarvan kan dan bepaald worden of d kraan open of dicht staat. Zonder dat zal de Tom ook niet reageren op een open of dicht commando. Hij gaat nl open indien de temperatuur die hij meet te laag is tov de gewenste temperatuur of andersom. Zonder met succes te zijn gekalibreerd te zijn gaat de Tom dit niet doen!
Installer eerst de testversie. Indien dan nog een uitroepteken geeft, verwijder de Tom uit Homey en voeg hem opnieuw toe en kijk dan of dat is opgelost.

Hallo Kasteleman,
Bedankt voor de hele snelle reactie.
Waar kan ik de Test versie downloaden.
Heb gekeken naar, leuke post, van “AMSTEL” gekeken maar daar zie ik geen Plugwise Zigbee support.
Heb tot nu toe alleen via Homey appstore geïnstalleerd.
Bedankt alvast.

Dus dit niet getest?

Kijken kijken en niet lezen?

Amstel, je bent een reddende engel.
Tom geeft geen uitroepteken meer.
Ga het proberen.
Kasteleman bedankt voor de reactie,
en AMSTEL bedankt voor de verwijzing.
Ben er nog niet achter waar het stond maar ga het uitzoeken.
Beide bedankt en hou jullie op de hoogste.
Fijne avond nog.
Gr

1 Like

Mooi mooi, hoor graag of het nu naar behoren werkt!

Goedemorgen Kasteleman,
Heb gisteren en vanochtend alles geprobeerd maar niet gelukt.
Wat heb ik geprobeerd,
Aanmelden gaat goed, geen uitroepteken meer.
Het kalibreren kan op 3 manieren,

  • batterij tijd eruit halen.
    -15 seconden vasthouden.
    -10 seconden, 10 seconden, 3 seconden.
    Als kalibratie goed is knippert groen en oranje.
    Gaat allemaal goed.

De problemen wat ik tegenkom is.
Volgens Plugwise moet bij batterij gevoed groen led om de seconden knipperen, bij adapter groen led continue.
Groen Led brand niet?, ga daar bij Plugwise over informeren.
Bij verwijderen batterij/ adapter, Plugwise geen uitroepteken bij apparaten.
Heb alle opties geprobeerd, eerst kalibratie en dan aanmelden en andersom.
Heb het ook geprobeerd met kraan dicht" 5 seconden vasthouden".en dan aanmelden.
Het lijkt erop dat na de aanmelding het signaal over is, naar de kraan en weer terug.
Hoe doet de kraan het bij jouw, en knippert het led?
Alle Informatie krijg ik wel door.

Hoor graag van je.
Gr Louis

Ik weet niet wat je bedoelt met de groene led. Ook bij mijn Adam systeem brand de led niet continue. Heb ik ook nog nooit zo gezien. Elke seconde een led knipperen bij een batterij gevoed apparaat zou ook de batterij snel kunnen leeg trekken.

Reageert de kraan er wel op indien je de temperatuur bijvoorbeeld behoorlijk boven de gemeten temperatuur instelt of andersom?

Hallo Kasteleman,
Weer bedankt voor je reactie.

Dit staat in de handleiding van Tom,
Als Tom is geconfigureerd met
batterijen gedraagt die zich als een
“end device”. Het LED-gedrag waarbij
de LED continu brandt zal in het geval
van een end device elke seconde
knipperen.

Nee, helaas reageert de kraan nergens op, verlagen of verhogen naar 4 Graden of naar 28.5 Graden gebeurt er niks.
Krijg wel de omgevingstemperatuur en warmtevraag en batterij niveau door.
Ik heb heb het nu met 2 TOM’s geprobeerd beide zelfde verhaal.

Ik hoor graag van je,
Bedankt,
Gr Louis

Ik heb er op dit moment geen antwoord op. Voorheen, in eerdere firmware versies werkte dit zonder problemen. Krijg het nu gewoon niet meer werkend. Nog geen idee waar het ergens nu fout gaat!

Correctie, denk te weten waar het fout gaat: operating modus
Die moet dus goed gezet worden. Echter dat lukt me nog niet, dus dit even bij Athom Developer nagevraagd…