Praten tegen Google home (tv zenders)

Hallo ik ben bezig met mijn tv zenders via google aan te roepen. Dus hey google zet Nederland 1 aan. Dit wil ik voor 2 tv’s doen.

Nu heb ik de volgende opstelling
Onder Google nest hub – Philips tv (Philips tv ir app)
Boven google mini – Samsung tv (Samsung tv app)

Nu wil ik ervoor kunnen zorgen dat ik niet een hele zin als hey google zet Nederland 1 aan op Philips tv hoef te zeggen. Maar dat hij op een manier herkent dat als ik tegen de nest hub praat dat hij dan de Philips tv moet gebruiken. Dit is me helaas nog niet gelukt heeft iemand een leuk idee?

Groetjes!

Dat ka je doen door in Google home elk apparaat (mini, heb etc) een kamer toe te wijzen. Als je dan in de woonkamer zegt: “he Google, zet tv aan” dan zal alleen in de woonkamer de tv aan gaan.
Werkt bij mij prima met de verlichting in de woonkamer, keuken, hobbykamer en slaapkamer.

Hallo

Ik heb de home mini in slaapkamer waar ook de Samsung tv staat staan in zowel Homey als Google home

En ik heb nest hub in de zelfde ruimte als de Philips tv staan.

Wanneer ik boven zeg tegen Google home mini zet Nederland 1 aan en beide tv’s staan aan. Dan gaan toch beide tv’s naar Nederland 1.

Of heb jij nog iets speciaals bij flows ingesteld?


Ik kan in Google home veel apparaten en schakelaars zien van Homey, deze kan ik met spraak bedienen per ruimte (keuken etc). Als ik in de slaapkamer ben en zeg " verlichting aan" dan is dat alleen in de slaapkamer. Ik kan ook in de slaapkamer zeggen “verlichting aan in woonkamer”.

Mijn Marantz daar in tegen is een ander verhaal. Om die op een andere radiozender te zetten heb ik, zoals jij, virtuele schakelaars gemaakt. Echter die zijn te bedienen in het hele huis (nu heb ik er maar gelukkig 1, dus geen probleem).
Je zou bijvoorbeeld de schakelaar “Philips Nederland 1” als naam kunnen geven en “Samsung Nederland 1”.

In Google home heb ik de Samsung app geïnstalleerd, als ik zeg “zet Samsung aan” dan gaat de tv aan. Ik moet nog uitdokteren of dit ook aan een kamer gekoppeld kan worden en of de zenders te bedienen zijn. Dat gaat dus buiten Homey om.

Bedankt dit bracht me op het idee om de virtuele schakelaar in de zelfde ruimte aan te maken. Dus Nederland 1 in zowel slaapkamer als woonkamer en dat werkt google weet dus welke hij dan moet pakken!

Haha ik vind het in iedergeval fijn dat het kan. En gebruik het steeds vaker moet ik zeggen :slight_smile:

@Wesley_Witjes mag ik vragen hoe jij uberhaupt het voor elkaar hebt gekregen om van zenders te wisselen, of bedien jij je zenders direct via je tv( (ci module) en niet via een settop box (kpn/ziggo)?

ik heb idd 2 ci modules.

1 Like

hoe kan ik nederland1 of 2 of sbs kijken via googe zonder dat hij dit streamd via youtubs