Probleem met datum en tijd

Deze eenvoudige flow werkt niet wanneer in de “EN” kolom iets van datum of tijd wordt geplaatst. Iemand nog deze ervaring of is er toch iets verkeerd

Heb ontdekt dat “zonsondergang” volgens Homey(V2.1.2) gisteravond om 20:01 in ging en “zonsopkomst” vanmorgen om 07:53. Zo te zien gebruikt Homey niet de “HumanTime”.
Zijn er meer Homey gebruikers die dit constateren? Mijn Tijdzone staat op Europe/Amsterdam.

Ik gebruik de app zonnestanden.


Je kan dan ook zelf een stand toevoegen op basis van graden. Zon achter huis heb ik bijvoorbeeld zelf aangemaakt. Dan word mijn zonnescherm ingetrokken.

Het gaat hem hier niet over de al dan niet goed werken van de zonnestanden. Mijn ervaring is dat wanneer met iets aan de “EN” tabblad invoert, de flow niet werkt. Dat fenomeen is er pas sinds de latste update, dus ik vermoed dat ergens een foutje is binnen geslopen. Mijn vraag was dan ook of er nog andere gebruikers dit ervaren hebben

Dus deze zou niet werken bij jou dan?

chrome_2019-05-18_10-19-29

Zou je kunnen proberen om een andere kaart in de EN kolom te plaatsen (dus geen zons op/ondergang) en kijken of het ook echt aan de tijd/datum kaartjes ligt of misschien aan de zons op/ondergang kaartjes?

Gisteren ter controle ook deze app er op gezet, flow met log naar SimpleLog gemaakt voor “Zonsopgang”, zowel de Homey Zonsopkomst als de Zonsopgang gaven deze morgen als tijd 07:53 in de log. @Tasz gaat dit bij jou wel goed?

Edit: Zojuist een PTP van 15 min. gedaan en nu zijn de tijden in de App Zonnestanden wel juist, de system reset was blijkbaar niet voldoende om de juiste tijden weer te geven.

1 Like

Dat deze “EN” kaart niet werkt is meer dan logies. Ik zie dat het bij het bij testen van de flow 6:36 uur is. Dan is de zon allang op . Vandaar de twee uitroep tekens.
Wat je nu hier eigenlijk zegt dat deze flow alleen mag worden uitgevoerd als de zon onder is.

Om zelf even te testen heb ik de boel even omgedraaid (invert) en dan werkt de flow gewoon
Probeer maar eens

1 Like

Goed lezen. Het gaat hem om de datum en tijd kaartjes.
Welke kaarten gebruik ik?

Hij geeft een voorbeeld die überhaupt niet werkt en zegt vervolgens dat de datum en tijd kaarten niet werken.

Dan maak ik het voorbeeld wel werkend. Laat hem dat maar eens proberen en dan komen we misschien weer een stapje verder

Wat is de systeem datum en tijd? Klopt deze met de werkelijkheid?

image

date is de systeemtijd,
dateHuman is voor ons stervelingen beter te begrijpen.
te vinden in https://developer.athom.com/tools/system

Date=Zulu time.

ik ondervind ook problemen met datum en tijd app, ik had n mooie flow gemaakt zodat elke dag van de week 'n andere tijd mijn verlichting uitschakelde, deze werkt in advanced flow niet meer, loopt vast op de dag van de week. in 'n gewone flow werk het wel maar dan moet ik zeven flows maken voor elke dag één.

Werkt dit niet bij jou?
Dit schakelt dagelijks op een willekeurig tijdstip tussen 23 en 1 uur, en zal in A.flows hetzelfde zijn

Dank voor jouw reactie, ik ga ermee aan de gang.

Verzonden vanuit Mail voor Windows 10

Peter, waar vind ik die “then” kaart uit het voorbeeld?

Verzonden vanuit Mail voor Windows 10

Hoi Gerard, dat is de standaard tijdlijn notificatie kaart (en heeft in de flow editor een gele kleur. Geen idee waarom het icoontje rood is als je de flow deelt).

Ik heb de laptop weer aan de praat, en kon dit A.flow voorbeeldje maken:

Hoi Peter, dus deze zou moeten werken (heb tijden naar mijn wens aangepast)

Verzonden vanuit Mail voor Windows 10

De tijdlijn kaart dien je nog even te vervangen door de ‘vertraging’ (delay), zoals de middelste ‘kaart’ op mijn screenshot boven de jouwe.
De tijdlijn kaart zelf zet enkel de ingevoerde tekst in de tijdlijn.

Screenshot from 2023-02-22 22-37-02

Het heeft even geduurd voordat ik dat vertraag dingzigheidje gevonden had, maar als t goed is zou dit moeten werken.

1 Like

Yep, dat moet 'm zijn!