Problem Timerscener

Hej, har problem med timerscener som egentligen har funkat tidigare. AnvĂ€nder en rörelsesensor (Fibaro eller Aqara) och sen apen “Countdown” av Ralf vad Dooren.
En sensor tĂ€nder en lampa och startar en timer (start countdown timer), vid Ă€nnu en rörelse (stop countdown timer) Ă„terstĂ€lls timern, nĂ€r timern nĂ„r noll sĂ„ slĂ€cks lampan. Har funkat tidigare, men nu slocknar aldrig lampan. Har starta om Homey, appen, gjort om flowet
 vad mer?

Fungerar dina flöden om du testar dem?

Ja det gör dom, om jag kör flow för att slÀcka lampan sÄ slÀcks den.
Och om jag gÄr in i Countdown timer ser jag ju att den börjar rÀkna och det tickar ner, men tydligen slÀcker inte nÀr den nÄr noll.

Testat nu att skapa nya timers, men samma fel. Det som Ă€r problemet verkar vara kommandot ”stop timer” som istĂ€llet för att Ă„terstĂ€lla timern till exempelvis 600sek sĂ€tter den till -1.
Att det Àr -1 nÀr den inte Àr i drift Àr vÀl inget konstigt om man lÀser vad som stÄr i appen.

Men visst behöver man vÀl 3 olika flow för en timerscen? En som startar lampan och sÀtter timern, en som ÄterstÀller timern om ny rörelse dyker upp under tiden det lyser, och sen en som slÀcker vid 0. ?

Ojoj det var korkat av mig, sÄg sjÀlv nu och kom pÄ att stop kommandot behövs inte. För den kör ju tydligen en reset ocksÄ, alltsÄ sÀtter till -1 precis det som jag tyckte hÀnde :crazy_face:
TÀnkte först att den ÄterstÀllde timern till det vÀrde den ska starta pÄ men det gör den ju sjÀlv varje gÄng startscenen triggas.