Problemen koppeling Neo Coolcam smartplug

Ik probeer Neo Coolcam smartplug te koppelen met Homey.
Met de Neo Coolcam app lijkt dat niet te lukken
Ik krijg telkens deze melding:

Er is geen geschikte Homey App gevonden voor dit apparaat.

Het apparaat is toegevoegd als Basic- Z-Wave apparaat.

En vervolgens lukt het niet om de plug remote te bedienen.

Ik heb al voordien een andere identieke Neo Coolcam plug gekoppeld en die werkt zeer goed. Wat zou er mislopen?

Ik heb het nog enkele keren geprobeerd.
Plug kan nog steeds niet remote bediend worden, maar als ik manueel aan of uit schakel, dan ziet Homey dat wel.

Neo Coolcam heeft sinds kort een type 512 uitgebracht, waar de vorige versie type 3 was. Blijkbaar heeft deze ook een iets andere manier van data sturen. De maker van de Neo Coolcam app is hiervan op de hoogte en heeft zelf een type 512 besteld om de app voor dit type te laten werken.
Meer info is te vinden op https://github.com/mruiter/com.neo/issues/78

Het is inderdaad een nieuwe die ik pas aangekregen heb. (en er is nog een andere onderweg).

waar en hoe kan je dat type nummer zien ?

@MarcoRuiter kan je precies vertellen waar je dat nummer kan zien.

Als je de beta app installeert wordt hij herkent , daar is hij al in toegevoegd.
Powerusage geeft nog een vreemde waarde aan. Heb de plug besteld en zal hier naar kijken als hij binnen is. Voornu gewoon te gebruiken alleen het totaal verbruik wijkt nog wat af.
Als er binnenkort een nieuwe app versie komt als ik de plug ook binnen heb en de negatieve waarde gecorrigeerd heb samen met wat nieuwe settings zoals ik het nu zie dan kan je eventueel een re-pair doen voor die correctie.

En zie je Roco , alleen voor jou kom ik online hier :slight_smile:

2 Likes

Bedankt voor deze info.
Maar hoe installeer ik een beta app ?

1 Like

Als ik daar klik, dan krijg ik dit te zien:

You are currently viewing the beta version of this app.

Maar daarmee is de beta toch nog niet gëinstalleerd op mijn Homey ?

Daarna op installeren drukken ja

Op Installed dus…
Dat was niet duidelijk.

Maar de beta draait en het is nu opgelost! Bedankt dus voor de suggesties en nu weet ik ook hoe een beta geïnstalleerd wordt.
Gaat die nu zelf updaten naar stable als die beschikbaar is ? (automatisch updaten staat nog aan)

De stroommeting heeft bij mij nog nooit gewerkt, dus ook niet bij de andere plug die ik al langer had.

Dat dan weer niet nee. Je gaat niet automatisch van beta naar stable, moet je zelf voor kiezen. Ik zou auto updates zowiezo uitzetten. Voor alles!
Trouwens niks mis met beta versies zoals je merkt. Als je auto updates uit zet kan je zelf kiezen of en wanneer je update.

Ik had er vandaag ook 3 binnengekregen van de nieuwe versies, bedankt voor de snelle update!

Bij mijn nieuwe wallplugs lukt het met deze beta app ook nog niet om de ‘verlichting’ uit te schakelen in de instellingen van de plug in Homey. :blush:

Nee, de verlichting lijkt nieuwe instellingen te hebben , ook meer kleuren.
Zodra ik de plug binnen heb dan zorg ik dat de nieuwe app het kan :wink:

Heeft de nieuwe plug ook een beter zwave bereik?

Lijkt het wel op, ze geven nu ook aan dat ze “secure” zijn. Over het algemeen hebben ze in mijn z-wave netwerk nu ook een route met 5 nodes.

@MarcoRuiter: Je bent een Held!

1 Like

Graag gedaan . Laat de rest het maar niet horen , die vinden me een ouwe gek :stuck_out_tongue_closed_eyes::joy:
Zodra de plug bij mij binnen is komt de rest zoals settings en power usage direct

1 Like

Zo oud ben je nog niet, toch? Gek wel ja maar dat is al jaren geen geheim meer hoor! :kissing_heart:

1 Like

Hi, ik probeer een wallplug te koppelen, maar, het lijkt erop alsof de wallplug niet lang genoeg in de pair modus staat om de procedure af te ronden. Hij gaat dus na wat uitwisseling van info naar de melding ‘verbinding verbroken’. Als ik daarna weer opnieuw probeer te koppelen, zegt ie ‘already added’ dus moet de wallplug eerst in de reset… iemand een suggestie?

Iedere seconde even op het knopje drukken om 'm wakker te houden…

1 Like