Problemen koppeling Neo Coolcam smartplug

Wat is de afstand van de plug tot Homey?

Een meter of drie, niet meer. Vrij veld, zonder muren er tussen.
Elke seconde drukken probeer ik nu, maar poging 1 nog niet echt succesvol…
Dank in ieder geval, ik probeer nog even verder en als ik er achter ben, post ik wel de ‘oplossing’ … :slight_smile:

Oke, het leek toch de afstand te zijn. Nu werkt het gelijk de eerste keer…

Ik had precies hetzelfde, veel pogingen gedaan en uiteindelijk gelukt

Maar hij valt wel weg, als de afstand te groot is.
Ik denk zelf dat de fibaro dan een beter bereik heeft.

Of je moet een mesh netwerk hebben van neo-coolcam wallplugs met niet te veel meters ertussen :frowning:

Mensen die problemen hebben met het afronden van het toevoegen van de Neo Coolcam Smartplug: Neem een verlengsnoer en stop de stekker zowat in de Homey!!! Dan verloopt alles “vlekkeloos”
Groet! Pauluz

Wij hebben ook problemen met het toevoegen van de Neo Coolcam Smartplug. Het lijkt er op dat de plug wordt gevonden en hem wil gaat toevoegen. Er wordt wat informatie uitgewisselt, maar het duurt erg lang en uiteindelijk zecht de Homey app dat er geen Z-Wave apparaat is gevonden ?!?. Onduidelijke melding.

Uiteindelijk heel dicht bij de homey geprobeerd (op basis van advies hierboven). En toen werkte het ineens wel en supper snel. Die Neo dingen hebben dus gewoon echt hele slechte range. In de zelfde ruimte ~5 meter van de homey vandaan werkt de plug al niet meer.

Dus let even goed op de range als je tegen problemen aan loopt.

Misschien kan iemand mij helpen? Ik heb net 2 Neo Coolcam smart plugs binnen van Ali.

En als ik ze wil toevoegen in Homey. Dan lijkt het goed te gaan.

Ik heb de Neo Coolcam app geinstalleerd.

  • voeg smart plug toe.
  • Druk 3x snel op de knop op de plug.
  • De app van Homey zegt bezig. En is dan klaar.
  • Vervolgens zie ik hem niet terug in de apparaten lijst.

Als ik hem opnieuw wil installeren zegt hij dat de device already installed is…

Maar ik moet hem dan toch terug vinden in de apparaten lijst ?

Misschien zeg ik domme dingen maar het lukt dus niet.

Ik heb het ook geprobeerd via de Homey menu, En dan Z-Wave apparaat toevoegen. Maar daar krijg ik hetzelfde antwoord. Device allready installed.

Weet iemand wat ik fout doe?

Hier staat je antwoord.

Bedankt voor je reactie… ik ga me even inlezen. :grinning::+1:

edit:
@Rocodamelshekima Yes het werkt… Bedankt !

1 Like

Zojuist een nieuwe Neo Coolcam succesvol gekoppeld aan homey. Vervolgens wil ik deze op een nieuwe plek inpluggen en is die zo dood als een pier. Iemand een idee wat er aan de hand is? Zelfs reset naar factory lukt niet. Er gaat geen led branden, tenzij ik de stekker eruithaal en vervolgens de stekker die in de plug zat ook verwijder. Dan knippert die eventjes.

Ik heb hetzelfde. Werkt een aantal dagen goed en daarna niet meer om diverse redenen die hierboven al beschreven werden.

Ook het opnieuw toevoegen is vaak een drama. Ik kan niet bepalen of t de slechte kwaliteit van Neo is of dat het aan de app ligt (met alle respect naar de ontwikkelaar uiteraard!). Ik heb me er al een beetje bij neergelegd dat Neo dé zwakke schakel is binnen al mijn apparaatjes.

Iemand hier een oplossing voor?

Nope, helaas. Ik heb er begin dit jaar 2 gehad (uit 1 batch) die kapot gingen, maar dat uitte zich in het wel aan en uitgaan van de led, maar het niet activeren van het relais. Ook schakelen via de knop werkte niet meer.

Ik heb toen een melding gemaakt bij de Coolcam Store op AliExpress en na wat gesteggel heb ik toen 2 nieuwe gekregen. Waar komen de jouwe vandaan?

Ik heb het geld reeds retour gekregen.

Kwamen ook van Ali:

:+1: Werd hij nog wel herkend door Homey?

Ja, en ook werkend.

Totdat ik m bij homey weghaalde en elders inplugde…

Had je toevallig voor die tijd parameters gewijzigd?

Hoe bedoel je?

Ik heb m direct uit de doos…

Ik bedoel nadat je hem had gekoppeld en voordat je hem verplaatste. Als het een nieuwe plug is had het kunnen zijn dat je een verkeerde parameter hebt gewijzigd via de app. Maar dat zal dan haast wel niet.