Problemen met infrarood V2.0

Bij mij werkt ir inderdaad wel, ik heb Homey nu zo’n 4,5 meter verwijderd van de tv staan en moest hem precies goed zetten, dus eigenlijk gewoon richten met een gaatje (in de ring van homey) naar de tv. Als ik Homey iets draai of 20 cm verder zet werkt het helemaal niet meer en komt het signaal niet aan. Het komt heeel precies.

Misschien heb je iets aan deze info anders sorry voor het vervuilen van dit topic met een “bij mij werkt het wel verhaal” :slight_smile:

Problemen zijn vooral met het leren van de ir opdrachten door homey

Ik heb de IR receiver van mijn LED strip tegen de Homey aangehouden en het werkt nog niet :’)

Ik merk wel dat de IR flitst feller word wanneer je hetzelfde commando meerdere keren laat afgaan in een flow. Echter reageren mijn apparaten er nog steeds niet op.

Het probleem lijkt inderdaad bij het in leren, hij pakt de IR wel op, maar de ‘‘codes’’ niet goed denk ik?
Weet nu niet zo goed of ik moet wachten tot het word opgelost of hier weer een extra apparaat voor te kopen…

Mijn IR afstandsbediening van mijn Samsung TV werkte aldoor prima icm de Samsung app. Of het nu toeval is maar sinds de update vannacht naar 2.4 werkt het niet meer!
Meer mensen last van? E.e.a al verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd.

Bij mij werkt het ook niet.
Op 2.4

Ik wil mijn HDMI splitter inleren.
Bij het testen van de handmatig aangemaakte knop krijg ik een verbod bord te zien.

Doe ik iets wat van homey niet mag?

1 Like

Nee dat is normaal het knopje om je laatste ingeleerde knop te verwijderen geloof ik.

Ondertussen de rm mini 3 gehaald en IR werkt hiermee perfect!

1 Like

Interessant! @Flamegrilled Hoeveel meter is het bereik van de rm mini?

In mijn geval is de airco het meest ver weg op zo’n 4meter en gaat zonder problemen

Ok! lijkt me de moeite waard! bedankt voor de info!
Wachten op Athom tot het opgelost is gaat mij te lang duren. duurt nu ook al zeker een jaar.

I have the same problems

Ik meld me ook met dit probleem. Zowel bij het inleren (de testknop) als het gebruiken van de commando’s in een flow gebeurt er niets.

Ik heb gelukkig al een Broadlink dus er is omheen te werken, maar het is niet echt handig. Echt balen, want dit was voor mij een grote reden om een Homey te nemen, en als ik zie hoe lang dit probleem al gaande is vermoed ik dat het niet snel opgelost zal gaan worden.

Cory,

Dit is een bekend issue bij Athom voor al heel veel maanden. Helaas wordt er niks mee gedaan. Het is toch erg treurig dat een van de basis functionaliteiten niet werkt. Hoe meer mensen een mail sturen naar support@athom.com hoe beter.

Kun je met de Broadlink ook het KPN kastje aansturen?

Ik heb geen KPN kastje, maar het lukte om mijn (merkloze, budget) plafondventilator in te leren en besturen. Het gaat 1 commando per keer, dus er wordt geen apparaat gecreëerd, maar ik kan de commando’s wel in flows gebruiken.

Net een pro in huis, inderdaad IR is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.
Mail naar support gestuurd.
Jash

Het is niet te geloven dat je een duur product aanschaft en dat dan de functionaliteit welke is beloofd niet te gebruiken is.
Een kwalijke zaak omdat het bij Homey ook stil blijft over dit onderwerp.

Dat is inderdaad jammer. Ik heb het opgelost met een Harmony Hub. Daarom zou het prettig zijn als Athom de Harmony Hub app zou onderhouden. Oja, niets dan lof voor de ontwikkelaar van de app die echt wel zijn best doet.

Contact met support opnemen lijkt wel zinvol om de prioriteit wat te verhogen. Ook ik heb een mail gestuurd met de volgende reactie:

Bedankt dat je contact met ons hebt opgenomen. Het spijt me dat je problemen hebt met de IR integratie.

Ik zal je vragen een voor een beantwoorden:

  1. Wat doen we hier aan? Dit probleem is bekend en doorgegeven aan Development, zij gaan kijken hoe we hier een goede oplossing voor kunnen vinden.
  2. Wanneer is er een fix te verwachten? Het is erg lastig om een datum te geven of verwachting, omdat Development van te voren niet altijd kan inschatten hoelang het duurt om een probleem te identificeren en oplossen. Daarnaast kan het zijn dat er urgente zaken voorkomen die eerst opgelost moeten worden, zoals bijvoorbeeld het onregelmatig uitvallen van onze cloud waar we een goede maand terug last van hadden.
  3. Draadje op het forum. Ik zal dit verzoek intern doorgeven, en hierbij duidelijk maken dat jij en onze andere klanten verwachten dat we duidelijkheid bieden in gevallen als deze.

Ik zal hiernaast je ticket toevoegen aan het bestaande ticket dat bij Development ligt, zodat zij een beter beeld krijgen van de grootte van het probleem.

Mocht ik meer informatie nodig hebben of mochten we ondersteuning kunnen gebruiken bij het oplossen van het probleem dan neem ik uiteraard contact met je op!

Voor nu wens ik je alvast een prettig weekend en ondanks de IR problemen veel plezier met Homey!

Maar ik deel de frustratie wel … het is een wezenlijk onderdeel van Homey èn het heeft goed gefunctioneerd. Dus je zou zeggen dat het dan ook (redelijk) eenvoudig is te verhelpen. Maar goed … ik ben geen ontwikkelaar en begrijp dat prioriteiten kunnen maken dat het langer duurt. Dit begrip is wel eindig :slight_smile:

1 Like

Hier een nieuwe Homey gebruiker. Ik heb de Homey met name gekocht om ‘domme’ apparaten mee aan te kunnen sturen met spraak (ik heb Homey gekoppeld aan Alexa). Hiervoor is infrarood een vereiste. Ik heb verschillende dingen geprobeerd (bestaande apps, inlezen van een afstandsbediening) maar het lijkt allemaal niet echt te helpen.

Het bijzonder is wel dat wanneer ik voor mijn Philips tv de Philips IR app probeer er een aantal knoppen zijn die wel werken. Dat betekent voor mij dat er in ieder geval geen probleem met de range is en suggereert eerder een software dan een hardware probleem. Hier heb ik de servicedesk ook over bericht dus dit kan op de grote stapel.

Voor mij is het niet werken van infrarood een reden om Homey weer terug te brengen mocht er niet snel een oplossing komen. Blijft verbazingwekkend dat er gewoon mee geadverteerd wordt terwijl inmiddels toch wel duidelijk is dat er ‘iets’ niet klopt.

Stuur je Homey maar terug IR is een en al drama met Homey. Wil je toch je Homey behouden kun je kijken naar een broadlink module of een logitec harmony hub

Dat klinkt niet goed maar bedankt voor je reactie! Heb je toevallig ervaring met de Broadlink RM mini 3? Kan die bijvoorbeeld wel goed ‘inleren’ en is dat fatsoenlijk te koppelen aan Homey? Die mini kost niet veel dus ik zou kunnen overwegen die erbij aan te schaffen (al blijft dat principieel wel raar, Homey adverteert met IR maar levert dus niet/slecht)