Problemen met infrarood V2.0

Je kan ook een sticky topic maken met known issues and solutions, denk wel dat dat je een hoop nieuwe zeurtopics kan schelen, gebruikers zoeken niet dat weet je, daarom zijn er tientallen topics over:

  • mijn zigbee watersensor werkt niet
  • mijn homey hoort mij niet
  • mijn homey verliest verbinding
  • etc

Topics waar jij dan vervolgens geïrriteerd reageert dat men niet zoekt.
Voor veel issues zijn simpele workarrouds/oplossingen maar gebruikers moeten hiernaar op zoek en dat blijkt vaak moeilijker dan het openen van het 60e nieuwe topic over iets wat al jaren niet werkt.

Beste meelezers,

Ik heb de moed kwa infra rood op gegeven met Homey.
Het staat op experimenteel momenteel en Als ik door de regels heen lees in de mail is dat niet voor niks.

Eerder heb ik al eens overwogen om een broadlink aan te schaffen. Ze zijn vrij goedkoop maar het bleef een principe dingetje.

Nu heb ik toch maar een broadlink aangeschaft en het installeren ging vrij soepel.

Nu ik de broadlink op de app heb heb ik me het schompes gezocht naar waar je bv een tv kon toe voegen maar achteraf zocht ik in de verkeerde hoek en is dit eigenlijk vrij makkelijk.

Na een paar apparaten in te leren :
Samsung tv
Harman Kardon radio (niet de nieuwste meer)
Kpn decoder

Ben ik blij verrast door hoe soepel en makkelijk dit werkt!
Zelfs het in leren is echt heel makkelijk en werkt eigenlijk altijd direct goed!
Dit is voor zo’n klein en mooi design apparaatje echt boven verwachting!

Als er mensen zijn die hun principes ook op zij kunnen zetten wil ik zeker mee geven dat dit geen mis koop is!

Mijn home automatisering is nu echt weer compleet! :muscle:

Let the fun begin!

1 Like

Zei ik toch😜

1 Like

Ik heb de Broadlink vandaag teruggestuurd omdat hij niet om kan gaan met “special characters”, dus ondersteuning voor complexe wachtwoorden is er niet bij. Wie wil er nu niet een complex WiFi wachtwoord thuis? Je kan alleen maar de Broadlink toevoegen aan je netwerk als je een wachtwoord hebt wat bestaat uit cijfers & letters, bizar in deze tijd.

Heb je een mini of de pro? Heb je van KPN de motorola decoders? Zo ja dan ga ik de hoop ook opgeven dat Athom nog met een oplossing komt.

Ik heb de Mini en van KPN heb ik de arris vip 2952v2.

Momenteel nog wel problemen om de mini met homey te laten praten met de broadlink app. het connecten gaat wel alleen de rc commando’s geven nog een foutmelding. maar goed ik ben dit nog aan het uit zoeken waar dit aan ligt. de mini werkt fantastisch!

Edit : je moet elk commando op homey inleren dus niet op de mini. op de mini kan je mooie reeksen met toetsen maken. dit ga ik nu bij homey in flows maken.

Klopt. Voor mn ziggo next en tv en versterker gebruik ik de harmony app.

Gisteren een Homey gekocht, ik heb deze IR functionaliteit écht nodig.
Met wat ik hier en op een ander forum nu allemaal lees, denk ik dat ik hem beter terugbreng naar de winkel, een oplossing is klaarblijkelijk onwaarschijnlijk ?
Héél triestig voor een toestel van toch 300 euro !

Dan heb je vast alle workarounds / alternatieven ook al gelezen dus als jij vind dat je hem beter terug kan brengen moet je dat zeker doen.
De kans dat ze ir spoedig “gaan maken” is erg klein denk ik.

@Dirk_Van_Eycken,
Welkom op het forum, ik heb je post verplaatst aangezien je reactie I het Nederlands op een Engels topic daar niet gewaardeerd wordt.

Homey kan ontzettend veel meer dan Infrarood en dat signaal kan het dus ook een beetje maar dit is meer afhanlelijk van wat je wilt.
Beperkingen van dit stokoude en niet volledig gestandaardiseerde IR geven dat dit binnen domotica m.i. niet de hoogste prioriteit heeft.

Er zij waarschijnlijk goedkopere apparaten die alleen IR doen en dat beter kunnen.

Broadlink rm3 mini als aanvulling op homey werkt bij mij prima.

Ik heb eind 2019/begin 2020 nogmaals over IR contact gehad met Athom. Dit stemt mij niet vrolijk.
*Bedankt voor je reactie, mijn excuses voor de vertraging in onze reactie, het is helaas ontzettend druk hier de laatste weken.

Er is helaas geen duidelijkheid met betrekking tot een update die IR moet verbeteren, en dus ook geen datum hiervoor. Ik weet niet of hier in de toekomst opnieuw naar gekeken wordt, of dat dit binnen experimenten blijft staan.

Met betrekking tot je derde vraag, ik kan helaas geen draadje op het forum openen mbt de voortgang van bugs in het algemeen of deze specifiek. Het forum is een medium wat wij onze gebruikers aanbieden om met elkaar te communiceren, met eigen admins. We zijn hier niet actief bij betrokken op dit moment.

Mijn excuses voor het ongemak.*

Misschien moeten we net als destijds voor de terugkeer van een desktop interface meer gebruikers mobiliseren.
Of een andere zaak van maken.

Ik ben van mening dat deze functionaliteit weer hersteld moet worden en hogere prioriteit moet krijgen. Het heeft verdorie gewoon (redelijk) goed gewerkt!!

1 Like

Had ik hier maar eerst gelezen voordat ik mijn Homey Pro kocht. Veel problemen met de infrarood, en natuurlijk heb ik daar dus ook last van. Ik neem aan dat er geen nieuwe oplossingen zijn sinds het laatste bericht hier in januari i.p.v het kopen van een boardlink?

Nee heel veel frustraties hier nog steeds.

Op mijn oude homey werkte het vlekkeloos. Op mijn homey pro niet. En nu ze het naar ‘Experimenteel’ hebben verhuisd is het voor mijn gevoel dode boel. Einde verhaal.

As most of this post is not in English would someone be prepared to summarise in English the latest state of IR support in Homey?

Zijn er mensen die de broadlink rm4c gebruiken met de broadlink app? Zo ja werkt deze zoals het hoort. Ik wil deze gaan gebruiken voor het inleveren van mijn ventilator.

Alvast bedankt!

Ik heb hem besteld, ben heel benieuwd. Bedankt voor de tip.

Ow hahahha moest inlezen zijn hehe xD

1 Like

I would also like to know, couse IR doesn’t work for me …

In summary: “it still sucks”