Problemen met infrarood V2.0

Yes, I gathered that. I finally got around to buying a Harmony Hub. Very easy to set up and works every time.

I have ended up using my old broadlink for IR commands :>
Works like a charm, too bad Homey says they got all protocols in one box…

Als ik dit lijntje goed begrijp zou Athom eigenlijk het IR protocol uit de specs van de Homey moeten schrappen. Slecht verhaal eigenlijk…

I rather see Athom pick up the IR feature, fix it in a workable way and (re)gain some trust from their users.

3 Likes

Hier ook geen IR, terwijl ik hem well ook voor IR gekocht heb. Dit is niet fijn! (Mild gezegd)

Hoi, heb jij je iLife inmiddels weer aan de praat gekregen met homey? Ik probeer namelijk opknap een tijdje de afstandsbediening van de iLife te koppelen.

Gr Marcel

Ik heb mijn iLife inmiddels vervangen voor een Xiaomi Roborock. Maar volgens mij was het daarvoor niet meer gelukt om de iLife te koppelen aan Homey.

En nu, 3 versies later werkt 't nog niet :no_mouth:

Ik denk ook niet meer dat dit gaat werken. Het staat ook al een ruime tijd bij expirimenteel namelijk.

Experimenteel betekent ongeveer het zelfde als: over een tijdje niet meer te gebruiken.

1 Like

Is er nog nieuws hierover? Ik probeer een oude receiver mee te laten schakelen met mijn TV. Daarvoor zou die IR feature verrekte handig zijn. Het leren van knoppen lukt ogenschijnlijk maar het verzenden van de commando’s niet.

Ik ben zelf developer, misschien maar eens kijken of ik deze afstandsbediening in de database kan krijgen dan…

Het is denk hardware matig uitgeschakeld ofzo. Mijn oude homey doet IR nog perfect, mijn nieuwe PRO niet

Ik geloof dat Homey weer gaat investeren in infrarood???
Ze posten in ieder geval een video met de Homey Pro en noemen IR als één van de protocollen. Het zal toch niet waar zijn?

Infrarood is toch nooit verwijderd uit de marketingpraat van Athom? Het staat ook nog gewoon pontificaal op de website:

Ik blijf het raar vinden dat Homey met droge ogen nog steeds IR als (werkend) protocol noemen. In vrijwel alle community lijntjes vind ik geen positieve ervaringen daarmee.

Het word nog gekker, zojuist reactie gekregen nav een vraag aan de support over de infrarood, zie hier:


De functionaliteit die je beschrijft is onderdeel van het Infrarood inleren experiment.

Omdat het om een experimentele functionaliteit gaat bieden we hier helaas geen support op, en kan het voorkomen dat de functionaliteit niet gewenst functioneert.


Nou, dat is mooi dan. Even, dat heeft toch ook in Homey gezeten als standaard functie en niet experimenteel? Want in dat geval is het lekker makkelijk, “het werkt niet? Oh gooi het dan maar in experimenteel, dan hoeven we er niks mee te doen”.

Overigens heb ik dus hetzelfde probleem als de meeste hier, infrarood werkt wel zolang het een apparaat is dat je toevoegd met al voorgeprogrammeerde infrarood, maar zodra ik een signaal wil kopiëren doet hij het niet. Nu dus een losse IR blaster moeten kopen, dat is dus NIET waarom ik een homey heb gekocht… Mij is beloofd dat ik er alles mee kan aansturen!

Advertenties zijn zelden een afspiegeling van de werkelijkheid, helaas mijn ervaring is vaak het tegengestelde. Ben wel met je eens dat experimentele functies niet in advertenties en functie specificaties thuis horen. Maar klagen hier helpt niet, richt je direct tot Athom, die kunnen er iets aan doen.

1 Like

Nee hoor. Het kopiëren van een infrarood signaal is nooit een standaard functie geweest.

Wel het aansturen van een infrarood signaal

Ik weet niet wie dat beloofd heeft? Homey kan alleen apparaten aansturen die compatible zijn (lees een app voor gemaakt is)
Athom beweert dat dit er 50.000+ zijn. Geen idee of dat waar is.
Niemand beweert dat Homey alles kan aansturen

1 Like

Wat wilde Athom dan zeggen met deze foto uit eenmedia kit uit 2015???

Dat ze dingen van plan waren die ze uiteindelijk nooit hebben gerealiseerd? De eerste Homey is van 2016, dus na marketingmateriaal van 2015. In een kickstarter worden wel vaker verwachtingen gewekt die niet worden waargemaakt. Codes leren heeft nooit het experimentele stadium verlaten. Bovendien zijn er wel degelijk apps die afstandbedieningen overbodig maken, alleen geen universele maar merkspeciofieke - zoals elke Homey app.

2 Likes