Problemen met koppelen

Hi!

Een tijdje terug kon ik geen apparaten meer aan mijn homey koppelen, schakelaars en bewegingssensoren van verschillende merken deden het allemaal niet meer. Ik heb toen mijn homey in fabrieksinstellingen gezet, hierdoor kon ik alle apparaten weer toevoegen. Vervolgens heb ik uiteraard alle flows opnieuw gemaakt. Inmiddels ongeveer 2 maanden later heb ik weer precies hetzelfde probleem. Heeft iemand dit eerder gehad?

Ik heb uiteraard homey al opnieuw opgestart en de stroom er ongeveer 2 uur vanaf gehaald.

Bedoel je Zigbee-apparaten? Want er zit een limiet (van rond de 20) aan het aantal “end devices” (dat zijn meestal apparaten die werken op een batterij) die direct aan Homey gekoppeld kunnen worden. Als je er meer wilt koppelen moet je eerst een “mesh” opbouwen met “router devices” (dat zijn meestal apparaten die vast aan de stroom hangen).

Hi Robert,

Klopt! Ik bedoel zigbee apparaten, ik heb nu slechts 8 zigbee apparaten direct op de homey gekoppeld. Ik heb hier dan niet mijn zigbee spots bijgeteld, die hangen aan homey via de hue app

Zolang die lampen aan een Hue bridge/hub hangen tellen die inderdaad niet mee. En dan is 8 apparaten wel een beetje weinig, Homey zou er toch meer moeten kunnen ondersteunen.