Problemen met Z-Wave na update Homey naar v2.0.4

Afgelopen zaterdag mijn Homey geupdate van versie v2.0.2 naar v2.0.4. Sindsdien ervaar ik veel problemen met aansturing van mijn Z-wave devices. Devices worden met een flow bijvoorbeeld wel aangezet maar niet meer uit, omdat Homey ineens de verbinding kwijt is. Homey al verschillende malen een reboot gegeven, maar heeft niet geholpen. Met 2.0.2 werkte alles vlekkeloos.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Groet,
Patrick

Hi,

Same here… my RGBW fibaro are alsno not working correctly. Different colors are not working restart of the app dosn’t help… only thing that helps is reboot.

Its very annoying that after every realese something is broken…

yup, z-wave sensoren zijn een drama, sommige schakelen de ene keer wel de andere keer niet. opnieuw opstarten etc heeft allemaal geen zin. het is pure willekeur.

Bij update a werkt sensor b niet bij update b werkt sensor a niet. zoals ik al zei, pure willekeur .

Verplaatst naar Nederlands

Pdf blij dat ik de auto update uitgezet heb want dit wil je niet. Hebben jullie al een issue aangemaakt bij Athom? Ik blijf dit wel volgen

Hier ook problemen na de update 2.0.4 met Z-wave Fibaro motion sensors (zowel z-wave plus als de reguliere).
De vraag is nu: Wat nu?
Want ik heb zelfs al gehad dat er licht brandde terwijl er niemand aanwezig was. Dat is nog erger dan wat er nu standaard aan de hand is: totaal geen licht omdat er geen beweging gedetecteerd is.

Overigens; Homey geeft nu aan dat bij 1 sensor en beweging gedetecteerd wordt (actief is) en bij de ander de sabotage alarm actief is. Dat blijven ze dan uren zonder dat er ook maar iemand aanwezig is.

Ik zit nu op het werk, maar het zou best kunnen dat het licht nu spontaan aan is gegaan :frowning:

Ik wilde een issue aanmaken in github maar ja Athom heeft dat geblokkeerd volgens mij…
Enige wat je kan doen is mailen en dat ga ik nu doen wordt er echt moe van…

1 Like

Inmiddels support gemaild…

Na 4 dagen lijkt het opeens verholpen te zijn.
Gisteren deed de sensor wat het moest doen. (Ik bedoel de app, want de sensor werkt natuurlijk perfect)
Enige probleem wat nu nog over is, is dat de sabotage alarm altijd actief is voor mijn fibaro z-wave plus motion sensor. Gelukkig doe ik hier niets mee, maar goed is het niet.

Oeps, gisterenavond een update gehad van Fibaro app.
En…niets doet het meer.
Ondertussen word ik er behoorlijk moedeloos van.

Wwllicht even een reboot van je Homey. Ik heb de Fibaro update v2.1.28 gisteren ook gehad en bij mij lijkt alles weer stabiel te werken, voor zover ik nu merk. Maarja garantie tot de deur :wink:

Iemand hier ook problemen met het inleren van Z-Wave devices? Ik heb problemen met het inleren van de Fibaro Dimmer 2 en de Single switch.
Deze werkte prima, ik heb echter mijn Homey moeten resetten door een fout met mijn account. Homey voorzien van versie 2.04. Inmiddels de Homey weer helemaal geprogrammeerd met uitzondering van de Fibaro devices. Zowel via schakelaar als via de B button zijn deze schakelaars niet in te lezen.

En kunnen we er ook van uit gaan dat je de devices gereset hebt?

1 Like

Zullen we het maar houden op zoiets als RTFM? Nee, had ik niet gedaan… Ik heb ze gereset en het werkt als vanouds. Dank voor de hulp.

2 Likes

Afgelopen week de nieuwe Homey binnen gekregen. Ik dacht, ga overstappen van De HC2. Nou ik begin er behoorlijk spijt van te krijgen.
Ik krijg geen enkel apparaat ingeleerd na tig keer gereset te hebben.

Hebben jullie enig idee?

Dag Roy,

Het gaat om fibaro dimmer 2’s, aeotec multisensor en enkele fibaro schakelaar.

Heb ze allemaal al een aantal keren gereset, zelf de homey al een keer terug gezet naar fabrieks instellingen. Netjes de modules van te voren uit fibaro verwijderd.

Hij pakt de modules om ze in te leren en loopt de stappen door. En dan krijg ik de melding zoals hieronder afgebeeld.
image

Doe je dit dicht genoeg bij Homey? Niet meer dan een meter?

Trouwens, de modules uit het Fibaro netwerk verwijderen alleen is niet voldoende. Je moet het device zelf daarna ook nog even resetten naar de fabrieksinstelling.

Moet ik alle apparaten zo dicht bij de Homey houden tijdens het inleren? Dat is toch onmogelijk. 1 van de modules heb ik er inderdaad minder dan een meter vanaf gehouden met dit zelfde resultaat.

1 Like

Don’t shoot the messenger. Het is wat het is.
Misschien handig dat je je ook wat inleest op de community, dat gaat een hoop frustratie voorkomen (praktijkervaring… :slight_smile: )

Kleine tip: Wat sommigen doen isHomey aan een powerbank hangen om hem dan zo dichterbij reeds geïnstalleerde sensoren en inbouwswitches te kunnen brengen zonder hem elke keer uit/aan te hoeven zetten…

(Trouwens, de modules uit het Fibaro netwerk verwijderen alleen is niet voldoende. Je moet het device zelf daarna ook nog even resetten naar de fabrieksinstelling.)

Heb ik gedaan en hem daarna uitgezet.