Problemen na update 4.0.0

Ik heb 2 dagen geleden mijn Homey geupdate naar versie 4 (omdat ik een backup abo heb genomen).

Echter nu heb ik sinds de update 2 problemen:

  1. Mijn philips Hue syncbox wordt niet meer herkend.
  2. al mijn klik aan klik uit apparaten geven een time out als je ze wilt bedienen en hebben een rode driehoek in de icon staan.

Wat ik al gedaan heb:

  • Hue sync box herstart
  • Hue bridge herstart
  • Hue app herstart
  • kaku app herstart
  • kaku apparaten uit stop contact gehad
  • Homey herstart
  • Hue sync box verwijderd uit Homey en getracht weer toe te voegen: deze wordt nu helemaal niet meer mee gevonden.

De rest van mijn Hue apparaten (lampen) werken normaal, dus enkel de syncbox wordt niet herkend door Homey. De syncbox zelf werkt prima en is ook te benaderen via de hue sync app, het probleem zit hem puur in de koppeling met Homey.

Iemand nog ideeen en/of oplossing hiervoor?

Homey een ptp gegeven?

Zijn je Kaku problemen na de herstart van de App wel opgelost ?

nee.

Beide problemen blijven na herstart van Homey, de APP en/of de devices zelf

Vreemd zeg.

Je hebt hier waarschijnlijk niets aan maar bij mij blijft alle Kaku gewoon werken onder 4.0.0 :thinking:

Ik had al problemen met KAKU sinds de update 3.2.1.
Heb daarom besloten KAKU in zij geheel eruit de knikkeren.
Op zich zonde want heb nu iets van 6 slimme stekkers liggen waar ik niks meer mee doe, inmiddels vervangen voor de Philips variant.

zoals @Michael al vroeg: Heb je PTP al geprobeerd? [HOW TO] ptp

PTP van wat exact?
De devices of Homey zelf?

Er staat een Linkje bij, klik daar eens op en lees de beschrijving.

dat had ik gelezen, maar daar staat dat je de stekker eruit moet trekken en WACHTEN voordat je deze terug stopt, maar staat niet echt duidelijk bij WELK apparaat ze nu bedoelen, de stekker uit homey of het apparaat wat niet werkt…

Ik vermoed dat ze Homey bedoelen… (dat zal ik vanavond eens proberen)

Inderdaad van Homey zelf.

(Homey needs some time to cool down and make sure she can get a fresh start)

PTP = Pull The Plug… ofwel trek de stekker even uit Homey

dit is waar het meestal fout gaat, de stekker moet er langer dan 10 minuten uit, dan er weer in en dan weer een poos wachten (soms tot 30 min.) voor alles opgestart is.
Vandaar de Link naar de beschrijving.

Ik benadruk dit, omdat dit heel vaak de de oplossing is voor voorkomende problemen

Ik heb dit nog nooit gehad…

Maar ik ga het vanavond (als ik thuis ben) proberen.
Trek de stekker uit Homey, laat hem half uur vakantie nemen na 3 jaar en dan mag die het weer proberen.

Hij is in 3 jaar nog niet van de stroom geweest?? bijzonder. Grote kans dat je probleem over is na de PTP

nee hij is 3 jaar lang niet LANG van de stroom geweest, want dat is PTP, een lange stroom onderbreking, niet eraf/eraan binnen paar seconden want dat is die natuurlijk wel eens geweest.

Wonderlijk dat een trek de stekker eruit helpt.
Wat gebeurt er bij zoiets dat dan daadwerkelijk ervoor zorgt dat het wel weer werkt.
Het is niet dat homey nou zoveel rest spanning heeft dat ie 10 min actief blijft.
De adapter zou wel spanning kunnen blijven leveren maar goed je kan ook trek de USB stekker kunnen doen ( bij de adapter.)
Het hele ZigBee netwerk blijf gewoon in stand als homey er even niet is.
Zwave zal er ook niet zo heel veel om geven .
Dan kun je nog beter het gehele netwerk stroomloos kunnen maken van je ZigBee of z-wav (Alle apparaten inclusief homey.)
Gewoon benieuwd waarom dit zo vaak als een oplossing wordt gegeven.

1 Like

Nou even een update.

Heb hem dus 20 minuten van de stroom gehad.
Alles werkt weer BEHALVE de Hue sync box, dus kaku werkt weer normaal.

De Hue sync box kan ik dus nog steeds niet toevoegen, als ik die probeer toe te voegen dan meld Homey dat ie geen apparaat heeft gevonden…

Athom reageert ook geheel niet op een ticket reply.

Update2
Heb ook de hele hue omgeving voor de zekerheid nogmaals een keer aan/uit gezet (niet gedaan na PTP actie), vooral dus de syncbox en warempel hij vind hem weer en ik heb hem weer kunnen toevoegen.

Alles werkt dus weer…

2 Likes

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Maar geen echt wonder, door langdurige uitschakeling, stoppen ook alle communicatie verbindingen, de devices die niet uitgeschakeld worden, detecteren op deze wijze dat de communicatie opnieuw opgebouwd moet worden (en geen reconnect zoals bij een korte onderbreking) Zodoende kan Homey alles weer in zijn eigen tempo opbouwen en zal hij niet gehinderd worden door allerlei ongeduldige apparaten die van alles te melden hebben. Dit is ook een reden dat Homey, voor het opstarten van Z-Wave en Zigbee veel tijd neemt.
Dus wacht na een PTP ook voldoende lang voordat je conclusies trekt of het al dan niet werkt.

Gewoon benieuwd waarom dit zo vaak als een oplossing wordt gegeven.

Gewoon, omdat het meestal werkt :grinning:

1 Like

Precies, maar ik ga er vanuit, en wellicht is dit mijn fout, dat men ook de beschrijving leest, en deze opvolgt.