Problemen Plugwise Anna thermostaat

Sinds enkele dagen heb ik opeens problemen met mijn Anna thermostaat. Ik kreeg geregeld de melding in de homey app dat de thermostaat niet bereikbaar was. Rode balk bovenin de device pagina van de app. Echter met de plugwise app prima te benaderen en te bedienen.

Ik heb de hele Anna verwijderd uit Homey en later weer toegevoegd. Homey ziet Anna weer en ik kan het bedienen. Maar de app geeft geen feedback meer. Geen huidige temperatuur, geen verwarm of cooling down kleuren meer. Wat kan er aan de hand zijn?

Excuses, niet gezien dat het een Engels gedeelte was.
Ter aanvulling;

Homey versie 4.2.0
App versie 6.2.0.652

Geprobeerd; Homey restart, device in app verwijderd en opnieuw toegevoegd. Anna zelf helemaal los gekoppeld en herstart.

Hallo,

Ik heb sinds vandaag (denk ik) hetzelfde probleem.

Homey Pro 4.2.0

App versie 6.2.0.652

Plugwise app V2.3.0

Anna (gateway) FW 4.0.27

Alleen de gemeten temperatuur wordt nog maar weergegeven bij het Anna device. Ik kan overigens via een flow nog wel steeds de temperatuur instellen.

Als test:

Homey herstart - geen resultaat
Anna / gateway herstart - geen resultaat
Plugwise plug-in / Anna verwijderd en opnieuw geïnstalleerd - geen resultaat

Toevallig vandaag een aanpassing in mijn systeem gedaan door Plugwise ivm Elga warmtepomp… Er zou vanacht ook nog een update plaatsvinden is me verteld… dus wie weet morgen allemaal opgelost?

Ik heb hetzelfde probleem denk ik.

Als ik de temperatuur wijzig in Homey, dan schiet hij automatisch terug naar een “scene” van de plugwise app. Maar hij veranderd wel de temperatuur in de Anna zelf. Dus alleen de temperatuur in de homey knop klopt niet, hij past het verder wel aan. Dus eigenlijk werkt vooral de terugkoppeling van de temperatuur niet en blijft hij steken op de “scenes” van de plugwise app.

En welke Anna firmware heb jij? Ook ontstaan na een update wellicht?

Ik heb hem net nieuw, maar na het softwarematig herstarten van de gateway was het probleem verholpen.

Ik bedoelde het meer als een reactie op wat ik zag gebeuren tijdens het veranderen van de temperatuur. Misschien dat hetzelfde gebeurd bij de Martijn.

Firmware van de Anna is 4.0.27
Plugwise app: 2.3.0
Homey 4.2.0

Ik heb inmiddels ook alles weer ‘normaal’.
Ik heb de smile gereset en Anna van de spanning afgehaald. Dat gaf nog niet direct resultaat. Maar nadat ik ook homey nogmaals opnieuw had geboot werkte alles weer normaal.

Hoe heb je de smile gereset? Stroom eraf? Of zwarte knopje?

@Arjo_de_Bruin jouw vraag was me niet in het oog gesprongen, maar dmv het zwarte knopje idd. Alles werkt sindsdien naar behoren.