Procon mini uitlezen

Ik heb een warmtepomp die gebruik maakt van een Procon mini om de boel uit te lezen.

Ik heb hier nu een wifi module voor in de plaats hangen die te koppelen is met Homey zodat ik de WP kan uitlezen/sturen.

Echter maken ze beide gebruik van dezelfde aansluiting waardoor ik maar 1 apparaat kan aanaluiten. De Procon wordt gebruikt voor het op afstand monitoren van mijn huis en is dus wel essentieel. Het schijnt dat deze uit is te lezen (modbus). Bestaat er een kans dat dit met Homey zou kunnen?

Wat bedoel je met dat ze beiden van dezelfde aansluiting gebruik maken? Kan die WiFi module maar één client (dus óf remote beheer óf Homey) aan? Is er misschien een optie om die remote beheer dienst uit te lezen?

Modbus over serieel kun je niet (direct) aan Homey koppelen. Via TCP misschien, maar dan moet er een app voor zijn.

Bedankt voor je reactie, ik heb er erg weinig verstand van dus vergeef me als leek :wink:

De procon zit met een cn105 (5 pin connector) aangesloten op het PCB van de warmtepomp. Echter is er maar een aansluiting beschikbaar.
De procon wordt hier ook mee gevoed.

Als ik de wifimodule (melcloud) wil aansluiten gebruik ik diezelfde aansluiting. Dus het is of/of.

Die procon is essentieel omdat ze daarmee de WP kunnen uitlezen op afstand dus die moet er eigenlijk wel weer op. Daarmee vervalt dus de wifi module, en daarmee beheer via Homey.

  1. Kan ik die procon uitlezen middels de modbus en via een omweg uitlezen/aansturen via Homey
  2. Kan ik het signaal splitten? Gezien er gevoed wordt via de connector weet ik niet of dat een probleem is. Daarmee behoud ik beide systemen.

Ah op die manier :smiley:

Dat gaat waarschijnlijk lastig worden. Ik verwacht niet dat je de connector voor beide modules kunt gebruiken. Ik zou ook niet aanraden het te proberen, want je loopt kans dat je iets kapot maakt. Volgens deze post op GoT is het inderdaad of/of.

Procon uitlezen met Modbus zou kunnen, maar daar ga je sowieso extra hardware voor nodig hebben (RS485-naar-USB en Raspberry Pi of zo). En vervolgens heb je een Homey app nodig, en die lijkt niet te bestaan.

Bedankt voor je hulp! Het leek mij ook een longshot. Het uitlezen via een Pi of Odroid kan maar het integreren in Homey wordt dan weer lastig. Jammer maar helaas!