Push berichten komen niet aan bij nieuwe telefoons

Mijn vrouw heeft een nieuwe telefoon aangeschaft. Een aantal flows waar een pushbericht gebruikt wordt wil ik wijzigen naar de nieuwe telefoon. Hierbij het ik de volgende stappen gedaan.

  • Ingelogd onder de username van mijn vrouw
  • gegaan naar menu item my phones.
  • heb daar de oude telefoon verwijderd.
  • de nieuwe telefoon werd uiteindelijk herkend.
  • Daarna een flow van een brandmelder aangepast zodat het pushbericht naar de nieuwe telefoon gestuurd wordt. Het betreft hier een Samsung S8.

Bij het testen van de Flow wordt netjes het groene vinkje weer gegeven. Bij mijn eigen telefoon komt het bericht wel aan, maar bij de Samsung S8 niet.

Ook heb ik de telefoon gecontroleerd of de berichten van homey niet geblokkeerd worden, maar dat is niet het geval. Wat gaat er nu fout ?

Op beide telefoons de versie van athom Homey vergeleken, deze zijn gelijk. wat is het verschil ?
Als je Homey als nieuwe app op je telefoon zet kun je niet de vorige versie zomaar binnen halen. Of wat bedoel je anders met versie op disablede zetten ?

Helaas bij beide telefoons chrome uitgeschakeld de S7 blijft het push bericht ontvangen, maar de S8 krijgt ook dan niet binnen. Daarna bij beide de app weer ingeschakeld. Waarbij dit geen verschil maakt.

Hallo,

Ik heb te maken met het zelfde probleem. Op mijn Sony XZ1 compact hebben de push meldingen altijd zonder problemen gewerkt. Opeens werkt het dus niet meer, inderdaad. Terwijl het op de telefoon van mijn vrouw gewoon goed gaat.

Het uitschakelen van Chrome lost het probleem bij mij ook niet op.

Ik wacht het wel af.

Groet,
jeroen

Ik had hetzelfde probleem in de afgelopen week/2 weken (Samsung Galaxy S9+). Bij het controleren bleek dat de naam van het toestel is veranderd in de flows. Ik heb in alle flows het juiste toestel moeten kiezen (fabrieksmodelnaam). Het lijkt erop dat het toestelnaam dat je zelf kiest niet meer mogelijk was om te kiezen.

De notificaties zijn op dit moment stuk. Ik heb de nieuwe versie vandaag kunnen testen en daar doen ze het weer in dus er zal spoedig wel een update komen die het verhelpt.

Verder kun je er niets aan doen.

Wel omslachtig dat je al je flows moet aanpassen nadat je een nieuwe telefoon/tablet hebt.

het zou makkelijker zijn dat je ook kan kiezen om de push berichten naar een persoon kan sturen en dat je de telefoon en/of tablet aan een persoon koppelt.

Inmiddels zijn we zo’n 2 weken verder, maar nog steeds geen verbetering. Nu weet ik dat geduld een schone zaak is. Maar als je 9 dagen geleden aangeeft dat het weer werkt, wat moet er dan nog gebeuren zodat deze update geïmplementeerd wordt?

tip: https://apps.athom.com/app/org.telegram.api.bot

Ik heb zojuist de telefoon van mijn vriendin geupdated naar de nieuwe officiële homey versie. Hierna in de flows de telefoon opnieuw moeten selecteren omdat ik er eerder al mee heb lopen rommelen, misschien is dit dus niet bij iedereen nodig.

Maw, updaten, proberen, eventueel flows even nalopen (Tik even bij het zoekvakje “telefoon” in en ze komen allemaal boven, en (eindelijk) weer push meldingen!

1 Like

Ook bij mij werkt het weer naar behoren, nadat ik de nieuwe versie van de app geïnstalleerd heb.

installeer de betterlogic app en maak de volgende flows per telefoon aan, zo hoef je in de toekomst alleen nog maar 1x de nieuwe telefoon te veranderen

maak een string variabele aan in betterlogic bv phone_piet en maak onderstaande flow in aparte map bv :telefoons

telefoon van piet - ALS een variable is set (betterlogic app) THEN stuur een pushbericht met tag phone_piet

gebruik onderstaande flow in al je flows met pushberichten:

ALSENDAN set string variable phone_piet

Doe dit voor alle telefoons en je hoeft in de toekomst maar 1 x een flow te veranderen als je een nieuwe telefoon hebt.

De push berichten komen niet aan op mijn nieuwe Iphone 12 maar nog steeds op mijn oude Iphone. Ik ben de eigenaar van Homey. Hoe kan ik dit aanpassen? In de community kan ik de oplossing niet vinden.

En je hebt de Homey app geïnstalleerd op de nieuwe phone?

Uiteraard. De apparaten en flows werken uitstekend. Alleen ik krijg geen meldingen meer op mijn nieuw telefoon. Oude telefoon ook al verwijderd. Maar hoe herkent Homey mijn nieuwe telefoon?

Niet (meer), ze worden naar de app gestuurd. Heb je de app wel ingesteld qua toestemming voor geven van notificaties?

Is inmiddels opgelost. Waarschijnlijk neemt Homey de tijd om de nieuwe telefoon te detecteren. Vanmorgen was hij weer zichtbaar en kon ik weer meldingen ontvangen. (Geduld is een schone zaak)

Ik ontvang plotseling de push berichten en notificaties alleen nog maar op mijn iPad en niet meer op mijn iPhone. Heeft aldoor gewerkt, ik heb niets veranderd.