Push berichten komen niet aan

Het valt me op dat ik geen push-berichten meer binnen krijg op mijn smartphone.
De laatste firmware versie is geïnstalleerd 2.0.5rc2. Ik weet niet sinds wanneer het is.
Ik heb in de flow mijn telefoon al opnieuw gekoppeld. Zodra ik een test doe krijg ik wel een vinkje dat het gebeurt is maar ik ontvang niet op mijn telefoon.
Hebben meer mensen problemen hiermee?

Homey version: 2.0.5rc2
Smartphone platform: Android 9.0.0
Smartphone App version: 2.0.8.257

Heb je Homey ale eens ge-herstart of een PTP gedaan? Dat zou ik eerst eens proberen.

Als je dat al gedaan hebt, dan kan het zijn dat je telefoon dubbel voorkomt in de lijst met Phones. Dat gebeurt soms als je de app opnieuw installeert. In mijn geval toen ik de oude “trial” app installeerde.

Kijk even in de phones lijst of je telefoon meerdere keren voorkomt (dat kun je overigens ook zien als je hem in de flow toevoegt). Zo ja, de juiste kiezen en de foute weggooien. Zo nee dan kan opnieuw koppelen een oplosing zijn. Dan alsnog je telefoon verwijderen en de app herstarten. Dan moet je als het goed is opnieuw inloggen en wordt je telefoon opnieuw geregistreerd.
Je zult dan wel alle flows met push berichten langs moeten gaan.

Is pas herstart vanwege nieuwe firmware versie. PTP heb ik nog niet gedaan. Zal ik doen als ik thuis ben.
Telefoons stonden er niet dubbel in. Ik heb de telefoon ook verwijderd en de app opnieuw opgestart. Telefoon werd opnieuw geregistreerd.
Naam opnieuw in de flow gekoppeld maar zelfde resultaat. Ook nog nieuwe flow gemaakt maar krijg geen melding.

Ik meen dat er nog steeds problemen zijn met Android 9 icm push notifications.

Dat is alleen met de push berichten met bevestiging vraag. We verschillen wel iets in versie zie ik maar bij mij werken de gewone push berichten zonder problemen.

Ik heb:
Homey versie 2.0.4
App versie: 2.1.0.271
Android versie: 9.0.0

Ah okee, thanks :slight_smile:

Oke, heb ook nog bluestack op mijn PC draaien. Zal eens kijken of ik van die app wel kan pushen.

Met Bluestack krijg ik op de fictieve Google Pixel XL dus wel push berichten binnen. Lijkt toch iets in combinatie te zijn met Homey en de Nokia 7.1 met Android 9.

@PetervdK. ik snap nog iets niet
JE zegt:

“dat kun je overigens ook zien als je hem in de flow toevoegt”

Maar ik kan bij de flow enkel mijn naam selecteren. Ik zie dus niet de beschikbare telefoons staan. Klopt dat?

Oeps, my bad. Draai nog steeds op 1.5 en daar zie je wel de telefoonnaam…

1 Like

Iemand al een oplossing gevonden ? Homey draait bij mij op versie 2.1.1 en ook ik krijg geen pushberichten meer binnen, kan enkel mijn naam selecteren en kan nergens de beschikbare telefoons die onder versie 1.5 zijn geinstalleerd terug vinden…

Dat klopt, vanaf de nieuwe 2.x firmware zie je alleen de gebruikersnaam en niet meer de individuele telefoons waarop de app is geïnstalleerd. M.a.w. je krijgt nu het bericht voor gebruiker X op alle aparaten waarop de app is geïnstalleerd onder die gebruiker.

Ik heb op dit moment ook weer random problemen met de push brichten. Soms komen ze ineens een tijdje niet binnen op mijn Motorola One met Android 9 en dan ineens een hele tijd weer wel. En al die tijd komen ze bij mijn wederhelft met een Huawei P9 Lite op Android 7 wél continu binnen. Lijkt me dus geen specifiek probleem van Homey, meer iets in wat mijn Motorola of Android 9 (wel of niet) doet in standby…

op mijn iPhone kreeg ik ze netjes binnen en mijn vrouw niet, nu zijn we overgestapt naar Samsung en krijgt zij de pushberichten binnen terwijl mijn naam daaraan gekoppeld is en krijg ik ze niet binnen. Ik kan ook nergens aangeven welk toestel nu bij wie hoort ?

Maar je kan hier wel zien welke telefoons er allemaal verbonden zijn?

Ja daar staan 2 samsung toestellen

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Ik neem aan dat ze een eigen homey account heeft? zo niet, dan zou ik daar beginnen.

Sinds een paar dagen ontvang ik ook geen pus berichten meer. Nog meer mensen last van? Firmware en app meest recente versie.

Homey versie 2.5.2
Android app versie 2.8.1.393
Iphone app versi 2.8.2.394

Geen problemen, werkt voor beide prima.