Qubino update 3.3.1

De qubino app is vanmiddag geüpdate maar nu reageert mijn mini dimmer niet meer.
Ik heb hem verwijderd en opnieuw geprobeerd toe te voegen maar hij wil helemaal niet meer koppelen met homey.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of ligt het aan mij?

Die van mij werkt nog en heeft dezelfde nukken als altijd…

Er is niks veranderd aan de app naast visuele fixes (visuele tekst dat veranderd is, overigens wel aan andere devices), en een kleine fix aan de LUXY Smart Switch (ZMNKAD).
Dus de update kan dit niet veroorzaakt hebben.
Tenzij je natuurlijk van een (hele oude) versie handmatig hebt ge-update.

Nou heb gisteren de dimmer geplaatst reageerde direct al wel wat slecht.
Vandaag update gehad en niks meer :man_shrugging:t2:

Afstand is het tussen homey en de dimmer is 1,5mtr

heb je hem soms in een metalen doosje gestopt :thinking: nog niet eerder gezien dat zelfs op 1,5M het al slecht doet, tijdens het toevoegen wel, maar daarna niet.
Heb je meer z-wave devices?

Haha nee :joy:

Heb er 2 coolcam beweging sensoren gekoppeld.
Homey voor de schakelaar gehouden om proberen te koppelen geen succes.

Nee, dan kan ik niet zeggen dat ik hetzelfde heb. Bij mij doet hij het gewoon wel, maar inschakelen blijft hij naar 100% gaan als je het met de app doet. Die bewegingssensoren gekoppeld via Homey? Of via association? Misschien dat daar nog wat gebeurt, anders zou ik het niet weten.

Mijn mini dimmer van Qubino reageert ook niet meer op het deurcontact.
Net 3 dagen geleden geinstalleerd in de schuur en werkte prima.
Maar vanmiddag zag ik dat er een update was geweest. Vanavond moest ik in de schuur zijn maar geen lamp die aan ging, of uit.
En zit niet in een metalen doosje.

Zojuist nog even gekeken of het iets anders kon zijn. En dat was het ook. Deurcontact van Xiaomi gaf geen melding meer aan Homey. :disappointed:
Deurcontact verwijderd en weer toegevoegd, flows aangepast en het werkt weer.
Lag dus niet aan Qubino mini.

Na het toevoegen van de dimmer krijg ik deze melding, hij ziet hem eerst wel maar aan het einde deze melding.

Zou de dimmer gewoon niet goed zijn?

Al een PTP gedaan?. Minimaal 15 minuten?

Wat is dat PTP?

Ik het antenne draadje helemaal uit de schakelaar gehaald en nu ontvangt hij wel, dat dat zo gevoelig is zelf op 1,5mtr afstand.

PTP is Pull The Plug. Je Homey dus gewoon15 min an het stroomhalrn en weer opnieuw opstarten, kijken of het dan wel werkt.