Radio streamen?

Ik heb gezocht en kom heel veel oude informatie tegen zoals screenshots van v1.0 flows en een Radio app die nog steeds in de winkel staat, maar voor mijn gevoel niet meer werkt?! :thinking:

Is het met de huidige versie van Homey mogelijk om een radiostation te (laten) streamen op een Google Home of een Bluetooth speaker?

Sonos favorite? Dat kan iig, weet niet of je er een brief speaker op kunt aansluiten

Wat ik wil is eigenlijk heel simpel: Ik wil - bij voorkeur op een GH mini - muziek (radiostation of iets dergelijks) streamen zodra ik de ruimte in kom. Dus de trigger wordt een deursensor of een bewegingsmelder.

Ik heb geen Sonos in huis :wink:

Ik gebruik gewoon een virtuele knop om een TuneIn radio station naar m’n Google Mini / Google Chromecaar Audio te streamen. Gaat hier probleemloos. Ik kan me niet voorstellen dat de flow niet via een motion sensor of actieve zone getriggered kan worden.

1 Like

Gelukt via Chromecast app :+1:

Chromecast app van Athom blijkt alleen heel erg onstabiel. Te pas en te onpas verliest Homey de verbinding :face_with_head_bandage: terwijl de GH’s gewoon een goede verbinding hebben.

Vreemd, dat probleem heb ik niet. Gebruik dezelfde versie van de app (op Homey met firmware versie 3.1.0) en zowel de Chromecasts, de Chromecast Audio’s als de Google Home Mini’s blijven gewoon online…

Kan het een DHCP issue zijn? Ik heb ze zelf allemaal een reservering gegeven en zijn dus ook altijd op hetzelfde IP bereikbaar…

Dan heb je denk ik geluk. Want als ik zoek naar Chromecast staat het vol met berichten waarin mensen dezelfde klacht hebben. :face_with_head_bandage:

Mogelijk heb je zowel 5G als 2.4G wifi? Kijk eens of zowel de GH’s als Homey vastgezet kunnen worden op de 2.4G.

Das ook wel eens fijn. Enige dat ik kan melden is dat ze bij nooit offline staan. Kan het te maken hebben met de synchronisatie naar Google Home / Google assistent? Ik heb synchronisatie uit staan tussen Homey en Google.