Rainradar (buienradar)

Hallo, er is een Engelstalig topic geweest over dit onderwerp maar geeft onvoldoende antwoord op de vraag of het in NL werkt of niet. Het heeft bij mij altijd gewerkt maar al voor R 2.0 is het gestopt met het melden van regen. Het werkt tot op de dag van vandaag niet en ik krijg het met alle bekende trucs ook niet werkend. Werkt de app bij jullie?

wat zijn jouw bekende trucs?

Deïnstalleren en opnieuw installeren van de app. Rebooten Homey. Flow opnieuw bouwen. Homey app afmelden en opnieuw aanmelden.

En nu terug naar de vraag, werkt het bij jullie wel of niet? Andere suggesties?

Helaas maar bij mij werkt het ook niet.

Ik heb de app buienradar gedownload verder geen flow gemaakt
Als ik zeg ok homey wat is het weer ik krijg netjes het weer te horen

@frans_kouwenhoven deze teks komt niet van de Buien Radar App maar van OpenWeather App

Ik vermoed dat je dat ook hoort als je de buienradar app niet hebt geïnstalleerd. In R2.0 zit een eigen weer “app” die je ook als tag kunt gebruiken. Probeer maar eens de app inactief te zetten en vraag Homey nomaals naar het weer.

Buienradar app werkt te goed?

Ik hrb 1 flow om te melden dat het ovet 10min gaat regenen. Vannacht was er zeket geen overstroming.

Klopt. Elke keer als het gaat regenen zal hij de flow starten. Ik gebruik buienalarm maar daar is het precies hetzelfde
Dit is simpel op te lossen

Hij geeft nu max 1x per uur een melding. uiteraard kan je die tijd naar eigen hand instellen

Met de oplossing van Tasz krijg je minder notificaties, maar de notificaties van Marco zijn een andere. @M_a_r_c_o, je kunt je flow direct uit te schakelen bij een notificatie in de Dan kolom en tevens de Dow weer aanzetten na 15 minuten (of sneller). Dan wordt deze flow niet bij iedere wijziging vanuit buienradar gestart.

Heren, dank voor de workarounds. Ik probeer suggestie @tlangelaar eerst.

Wat ik nog niet helemaal snap is als je een flow disabled via een actie dat de huidige flow wel doorloopt en zichzelf weer aan kan zetten na bv 1800 sec. Maar ik ga het merken.

Wat ik ook niet snap is dat dit nu pas optreed, ik heb dit nog nooit eerder gezien/meegemaakt dat de buienradar app zoveel meldingen achter elkaar stuurt. De basis oorzaak zal vast in het protocol van Buienradar zitten in combinatie met de buienradar app.

Misschien maar overschakelen op BuienAlarm app.

Het is niet de App zelf die deze meldingen maakt. Homey vindt blijkbaar dat deze flow te vaak (per minuut /uur) wordt gestart.

Ik probeer je flow na te bouwen, maar ik ‘‘no result’’

Meer/apps/Countdown/configureer app/add countdowntimer

1 Like