Red ring (of death?)

Hier bleef vanmiddag de gele LED ring branden, waarna Homey ( V1.15 ) niets meer deed. Een uurtje later maar eens PTP uitgevoerd, met bij opstart uiteraard weer een rode LED tot gevolg. Zoals gebruikelijk kwam de Homey pas weer online, nadat ik 7 keer de stekker had getrokken, en weer ingestoken.
Valt me eigenlijk nog best mee. De laatste keer dat ik dit probleem had, 6 maanden geleden, was hij pas na 12 keer PTP weer online. :smile:

Gisteren had ik ook last van een RROD tijdens het flim kijken. Homey bleef maar opnieuw opstarten en als hij opnieuw was op gestart 2 sec later was de RROD er weer. Toen de film was afgelopen even gekeken wat er aan de hand was, wat bleek, de voedingsadapter van homey was kapot. Deze vervangen voor een nieuw exemplaar en nu draait hij weer als een zonnetje :grin:

Ik had het zelfde probleem. Homey gaf regelmatig een rode ring. In Simple LOG zag ik dat deze in de laatste week 174 maal herstart was.
Gisterenavond de voeding vervangen en nu draait Homey al meer dan 11 uur zonder fout :slight_smile:

Ik heb het al aan anderen gevraagd (en volgens mij geen antwoord gehad) maar wat voor voeding gebruik je nu?

Iedere usb adapter is goed zolang hij maar minimaal 2A levert!

Ja dat lees ik steeds maar uiteindelijk weet ik nog steeds niet waar ik die kan halen en of er grote prijsverschillen zijn.
Maar ik moet dus aan zoiets denken?

Ja zoiets ja. En 2A is het minimum dus deze voldoet daar aan. Zijn ook nog goedkopere te vinden denk ik maar dat is een kwestie van Googlen.

@Rocodamelshekima & @RoyWissenburg Ik kijk nog even verder, bedankt! :v:

1 Like

Ik heb momenteel een iPhone lader in gebruik.

Het kan zijn dat ik op termijn deze vervang door een degelijke voeding van 5V 4A.

42347156

Hema, Action, Kruidvat, Trekpleister, Expert, etc etc :wink:

1 Like