Regensensor

Ik ben op zoek naar een betrouwbare regensensor om het zonnescherm omhoog te doen. heeft er iemand zoiets?

1 Like

Welkom!
Er zijn wel wat devices die je via apps (Apps) met Homey kunt laten samenwerken.

Of via een andere manier:
BuienAlarm: https://apps.athom.com/app/com.cyclone-software.buienalarm
Natuurlijk blijft dat wel een schatting, maar het is goedkoop en beter iets dan niets.

Dankjewel, ik heb er best wel wat voor over, heb nu een Z-Rain van Popp maar die krijg ik niet aan de praat!

Ik zie dat die app al een tijdje niet meer is bijgewerkt. Er is ook een beta versie van. Wellicht het proberen waard? Anders kun je de ontwikkelaar zelf ook contacten.

heb ik beide al gedaan. bedankt!

Zijn er al nieuwe ontwikkelingen op dit gebied?dus welke regensensor werkt goed met homey?
Heb nu wat weer apps in flows, maar niet altijd betrouwbaar

Een echte regensensor (a la die op een autoruit) is te maken, ik heb her en der voorbeelden gezien. FF googlen. Veel weerstations hebben een regenmeter die niet heel bruikbaar is omdat die gericht zijn op het bepalen van het aantal mm, en dan lang niets doen omdat er b.v. een bakje moet omkiepen vanbinnen.

Ik heb zelf buienradar en buienalarm apps geïnstalleerd. Niet waterdicht (pun intended) maar je komt er een heel eind mee. Verder heb je weerapps die je kan gebruiken om te voorkomen dat de zonwering uitgaat op regenachtige dagen, en als het regent is i.h.a. de zon ook niet fel genoeg dat de schermen uitgaan. Ik heb besloten dat dat dan maar genoeg moet zijn.

Raindrop sensor icm aqara water sensor

Ik ben benieuwd hoelang dat printje het volhoudt. Mijn ervaring is dat die dingen na een jaar gaan oxideren en dan geen juiste waardes meer aangeven.
Dus ik kijk uit naar de ervaringen over een langere termijn.

Btw: Het idee is goed gevonden👍

Printplaatjes zijn €0,55 pst via ome ali. Heb er al 5 besteld. Prima dus als ze het maar een jaartje uithouden.