RF433 MHz

goede middag,

Ik zou een Homey willen kopen, maar ben bang van de afstand van de RF 433 MHz, ik stuur nu met domoticz en RFXtrx-433E mijn rolluiken met aparte ontvanger van Somfy, alsook een paar klik aan/uit schakelaars, mijn buitenthermometers werken ook goed op een 25 meter afstand… werkt goed, maar zou willen overschakelen op Homey om meer mogelijkheden met nieuwe zaken.

Het huis is wel super geïsoleerd, buiten en binnen, vb . beneden in de gang een acces point Ubiquiti UAP-AC-LR, de trap boven is er een beetje signaal, verder nul signaal. ( ga dit wel oplossen) is al voorbeeld van het huis.

Het zou spijtig zijn een apparaat te kopen, en dan niet kunnen gebruiken met wat ik heb .

Heeft iemand ervaring met de nieuwe software , of de afstand nu goed is ?

Veel dank

Bereik is vooral een kwestie van hardware, niet van software. Ik denk dat het RFXCOM apparaat dat je nu hebt een beter bereik heeft als Homey (maar het is moeilijk met zekerheid te zeggen), en daarnaast moet je ook per apparaat eerst uitzoeken of er sowieso wel ondersteuning voor Homey voor is.

1 Like

Ik heb zelf een jaren 70 huis met “blauwbeton” (?) Ik gebruik Somfy 868Mhz en KAKU 433Mhz voor buiten verlichting (spots) en zonneschermen / screens. Op elke verdieping en in de tuinen
Dit werkt perfect met Homey.

Achterin de achtertuin, zo’n 14 meter van Homey verwijderd ontvangt de KAKU plug ook netjes z’n signaal 100% van de tijd.

Als je Homey online besteld en gebruikt heb je toch gewoon bedenk recht? Lekker proberen en als het niks is stuur je het terug…

[Edit]
En zoals Robert zegt, je moet kijken of jouw spullen een app hebben. Ik dacht eerst allerlei Aliexpress knoppen ff te kunnen koppelen aan Homey maar dat gaat dus niet zomaar. [/Edit]

1 Like