Rookmelder

Hallo.

Ik ben opzoek naar rookmelders. Wat zijn een beetje goedkope leuke opties? Ik heb veel zigbee in huis dus al deze dat zouden zijn zou natuurlijk helemaal mooi zijn!

Groetjes

Dag Wesley,

Je hebt van Heimann ZigBee rookmelders. Echter als ik je (mag) adviseren, zou ik echt kijken naar rookmelders van Fibaro. Ik heb beide en ik merk dat de gevoeligheid van de fibaro’s veel beter zijn, evenals de instelbaarheid om nog niet te spreken over het uiterlijk ;-).

Luuk

Heiman Zigbee rookmelders werken niet op Homey. Heeft met de Zigbee integratie te maken van Homey.
Kies voor de Z-Wave variant, die werken wel.

Dag Henk,

Goed argument, net even snel gekeken op mijn Heimanns, dit zijn inderdaad Z-wave devices.

Enfin, toch zou ik die extra paar tientjes investeren en voor Fibaro gaan, die zijn in mijn optiek gewoon beter.

Wat maakt ze voor jou beter dan?

Ik heb ook de fibaro rookmelders ze zijn zeer klein en een hard geluid en hittemelding en ze werken perfect bij hornbach 44 euro.

Zie bovenstaande post :slight_smile:

Ik ben erg te spreken over Nest Protect. Met name over de letop functionaliteit (niet gelijk alarm, maar even een melding als de pannenkoeken te hard gaan). En gewoon omdat ze goed ontworpen en gebouwd zijn. Zie ook: https://learn.sparkfun.com/tutorials/nest-protect-teardown/all

Maar goedkoop zijn ze niet, Zigbee hebben ze ook niet(Z-wave) en connecten met Homey kan al helemaal niet.

Momenteel dan, wellicht wordt dat eind dit jaar anders. Als de open-internet-ridders van Google, die data delen (schijnbaar alleen van andere bedrijven) zo hoog in het vaandel hebben, het weer belieft om API’s te gaan delen voor Nest.