Samen weg voert flow niet registreer mij eerder afwezig dan partner

Hallo
ik heb voor vele een simpele vraag maar omdat ik nog lerende ben kom ik er niet uit ook niet met zoeken.

Ik heb een flow als ik samen met mijn vrouw weg ga, maar deze word niet uitgevoerd als wij samen tegelijk gaan.(wel als zei al van huis af is omdat better logic dan al weet dat ze weg is)

Kort gezegd de flow controleert als wendy weg is terwijl better logic dat niet niet heeft geregistreerd.
Wat is hier de oplossing voor.

Je gebruikt als trigger dat jou als jou aanwezigheid verandert er iets moet gebeuren. Als deze dan eerder triggert dan tat Wendy weg is dan zal de flow niet starten.

Ik heb het met meerdere flows opgelost. Twee flows die triggeren op aanwezigheid en afwezigheid die een variabele triggeren. Aan de hand van onderstaande flow wordt er dan een variabele geschakeld die bepaald of er iemand in huis aanwezig is.

Vervolgens gebruik ik dit ik de rest van mijn flows.

2 Likes

Je hebt ook een kaart met Iemand gaat weg en Als niemand thuis is.
Deze gebruik ik en scheelt een hoop flows.

En dan is er natuurlijk ook: laatste persoon gaat weg, of eerste persoon komt. Of blijven er kids achter?
Als de locatie en aanwezigheid app die niet heeft dan Homey wel. Ik zou hoe dan ook de locatie en aanwezigheid gebruiken om de bijbehorende Homey gebruikers aan en afwezig te melden.

Alvast bedankt voor de reacties, ik ga er van het weekend weer even naar kijken.

De variabelen heb ik nog niet gebruikt dus dat ga ik even uitzoeken, dat werk ook gewoon als je downtracks gebruikt en niet de afwezigheid instelling van homey?

Heb er stiekem toch alvast even naar gekeken.

Maar je kiest dus Als deze flow start, maar wanneer moet ik deze laten starten?

Edit:

Ik denk dat ik jou flow iets begin te snappen, maar dit heb ik toch als het ware al gedaan met de volgende flows.
Ik kan het ook mis hebben hoor ik heb de flow nog maar een kleine week dus ben volop in de leer :smiley:

De kids blijven inderdaad ook wel eens achter. Maar ook de aan en afwezigheid van Homey wordt getriggerd.

Ik gebruik meerdere manieren om de aanwezigheid zo accuraat en snel mogelijk te maken dus vandaar deze keuze.

Dit is een mooi begin. Zet dan ook nog even de standaard aanwezigheid van Homey erin en je bent klaar.

Dank allen voor de reacties, ik ga iemand en/of kind(ruben) thuis of weg erbij zetten.
dan werkt het, enige nadeel is dat dan als mijn vrouw weg gaat en ik ben weg ook de flow gestart word zoals rolluiken dicht maar daar ontkomen we niet aan kwa registratie. dus dat is goed.

Ik heb ook al besloten voor als ze de honden uit gaat laten om dan een z wave knop in te drukken die de flows tijdelijk uitschakelt.

1 Like