Samsung

Hallo iedereen,
Recentelijk de Homey gekocht met het doel voor ogen wat velen van jullie ook hebben. Alleen loop ik nu al tegen problemen op mbt Samsung. De SmartTv(2019) en de Airco installatie, multi split ( voorzien van wifi), worden niet ondersteund . Waaaat?? Dat is gigantisch balen. Kan nu zo snel niet een topic vinden waar dit evt ter sprake komt. Zie ik iets over het hoofd? Dan nog de SolarEdge. Heeft wat frustraties gekost om deze uiteindelijk te koppelen met ID en API. Mochten jullie een idee cq een oplossing hebben ben ik jullie zeer dankbaar. Want mocht dit niet lukken stuur ik de Homey linea recta terug.
Mvg Guido

Het is toch merkwaardig dat dit soort dingen altijd maar gebeuren. Je hebt niet van te voren uitgezocht of het uberhaupt ging werken? Je dacht gewoon “goh leuk bolletje, daar ga ik alles mee automatiseren”. Sorry ik vind dat gewoon onbegrijpelijk.

Maar heb je al naar de Samsung SmartTV app gekeken en contact opgenomen met de ontwikkelaar hiervan? Er is hier gewoon een topic voor waarin dit besproken wordt, want er zijn meer gebruikers die hier soms tegen aan lopen.

Vwb de airco; tjah ik weet niet wat je nu van ons verwacht. Zonder enige type nummers, merk, niets. Hoe verwacht je dat daar een zinnig antwoord op komt?

Home automation of domotica is gewoon hobby. Als je het niet leuk vind om er mee te spelen, moet je het niet doet. Dan kun je beter een bedrijf in huren die dat voor je wilt organiseren, maar dat gaat nóg veel meer geld kosten.

3 Likes

Hoi Martijn,
Dank voor je snelle reactie. Het is natuurlijk wat kort door de bocht, mijn topic, excuses hiervoor. Je hebt een punt met het vooraf uitzoeken of dit ondersteund wordt. Maar er wordt zooo lyrisch over de Homey gedaan en wat hij allemaal kan.zowel de fabrikant als de reviews. Als beginner denk je dan, wow!! Voor mij reden om hem uiteindelijk aan te schaffen. Maar de praktijk blijkt weer anders. Zo vaak met Praktijk vs Theorie. Ik zal mij nog verdiepen in de apps en kijken wat te redden valt haha. Mocht je nog verdere op of aanmerkingen hebben, heel graag. Mvg Guido

Ik heb de Samsung TV app ook, werkt prima (niet via infrarood, dat is ook een optie, maar er is een IP app)

Verder lees ik niet wat voor een airco je hebt, dus daar kan ik zo even niks over zeggen. Wat ik wel kan melden is dat je kunt kijken of het via IFTTT werkt. Daar werkt Homey mee samen, dus dan heb je wel de connectie én de vrijheden van Homey.

Verder kun je altijd een app aanvragen:

Geen garantie, want developers doen dat vrijwillig in hun eigen tijd. Veelal wordt het gedaan als er genoeg animo is. Maar goed om te weten dat het bestaat.

Hoi Menno,

Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie. Ben ik erg blij mee. Uiteindelijk, na meerdere foutmeldingen, de tv kunnen koppelen op basis van IP adres. De airco zou ideaal zijn. Hier de gegevens, hopelijk kan jij of kunnen jullie hier meer mee. Ik ben benieuwd. Merk = Samsung

Model =

2X Windfree AR07NXWXCWKNEU

2X Windfree AR09NXWXCWKNEU

1X Windfree AR12NXWXCWKNEU

Ben op dit moment complete noob maar veranderd stapsgewijs haha. Gebruik al tijden lang SmartThings van Samsung en moet zeggen dat dit ook geweldig werkt, alleen heeft dit beperkingen.

Het voorstel om IFTTT te gebruiken zal ik zeker gaan onderzoeken. Top tip!!

Hoop elkaar vaker te spreken.

Mvg Guido

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Graag gedaan! Ik zie bij IFTTT Samsung airconditioners staan, dus misschien werkt dit:


Er worden geen modellen genoemd, dus je zou het eens moeten proberen. Succes!

Hoi Menno,
Weer hartelijk dank voor je tijd en advies. Vind het super aardig van je.
Waren ze maar allemaal zoals jou!!!

Heb het eea geprobeerd met IFTTT maar krijg het niet aan het werken. Na wat bezinnings minuutjes en een bakkie koffie heb ik besloten om de overstap te wagen naar de Hub v3 van Smartthings. Puur om te zien of dit prettiger werkt. Ik heb tot nu toe alleen de mobile app gebruikt. Hoop dat dit meer s6 gaat opleveren. Ik stuur je een bericht wanneer het “up and running” is.
Nogmaals bedankt. Mvg Guido

Hoi Menno,

Zoals beloofd zou ik je berichten over de voortgang met Smartthings. De hub geïnstalleerd en bijgewerkt. Werd automatisch gedaan. Alle Roller shutter 3 aangesloten (5x). Daarna kwam ik tot de ontdekking dat deze niet direct werden ondersteund maar wel de dimmers en sensoren. Dus een probleempje. Na wat speuren op internet uiteindelijk bij de community terechtgekomen. Veel gelezen en de oplossing werd aangereikt. Dit stap voor stap gedaan en HOERA alles functioneert. Ben zooo blij hiermee. In de bijlage een screenshot hoe het uitziet. Groetjes en nogmaals bedankt voor je hulp en advies.

Mvg Guido

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

-------- Oorspronkelijk bericht --------

1 Like

Super om te horen dat het werkt! Veel plezier ermee!