Screens 50% naar beneden

Met welke flow kan ik als er tv gekeken word de screens automatisch 50 % laten zakken.

Sorry het betreft hier een Samsung tv en het betreffende screen is een somfy.Heb gekeken of ik het kon instellen via een flow maar dat lukt me niet.

Als: TV Samsung aangaat.
And: Somfy scherm is omhoog.
Then: Somfy scherm naar beneden.
Then: stop scherm op XX seconden.

even het aantal seconden uittellen wanneer je scherm op de helft is .

Thnx ga ik meteen uitproberen.

Ik heb op dit moment het volgende los van de tv , het screen gaat helemaal naar beneden dus stopt niet op de helft.


Wat doe ik fout

When… State up neem aan dat het scherm dan open is
And de tijd tussen 6 en 11
Then … state down lijkt me dat het scherm dan naar beneden gaat , en de timer dat het screen 15sec naar beneden gaat en dan stopt .

Zo dacht ik maar zal wel fout zitten ergens.
Ik loop vast hier op .
Then: stop scherm op XX seconden .deze kan ik nergens vinden

Ik maak even een voorbeeld flow en dan deel ik deze met je.
Als ik jou goed begrijp wil je deze hebben.
Let op het aantal seconden in de delay moet je even uitzoeken waar jou scherm op de juiste positie stopt.


Suk6 ermee

Sorry als ik wat onduidelijk overkomen ,maar de opties die jij laat zien heb ik niet (btw ben beginner)
als ik een flow ga maken zie ik bij mijn screen (somfy motoren rts ) alleen de volgende opties

De my positie werkt niet

Peter heb jouw Flow geprobeerd en deze werkt in zoverre goed , maar na 15sec (ingesteld) stopt hij inderdaad op 50% daarna (2sec) gaat hij weer verder voor de volgende 15sec.

Heb ik ook al geprobeerd begin steeds meer te twijfelen aan de status van de motoren, zijn misschien wel aan vervanging toe.

Zal wel aan de motoren liggen heb er 1 van somfy die reageert wel om te programmeren maar komt niet tevoorschijn in de Homey app.

Then: the state chanced down.
Then: te state chanced idle in de delay op 15 seconden zetten.
Wij weten ook niet alles maar samen komen we er wel uit.

Hallo Dick,
ik heb nogmaals een optie geprobeerd dit zou absoluut moeten werken.
goed lezen
Voorbeeld flow.
Waar bij mij het kaartje de tijd is 17:00 uur staat mag je even een aankomende tijd invullen, dus de tijd is b.v 18:00 dan maak je er 18:05 uur van.
Waar bij mijn flow staat: zet de status omlaag ! moet bij jou het kaartje staan: SET STATE DOWN
Waar bij mijn flow staat zet de status stil ! moet bij jou het kaartje staan: SET STATE IDLE , DELAY OP 15 SECONDEN.
Op deze manier zou het moeten werken, anders wordt het een lastig verhaal voor me om het uit te leggen helaas.


Suk6

Yesssss thnx deze werkt hier kan ik mee verder knutselen hartelijkdank

1 Like

Graag gedaan.
Als je nog meer voorbeeld flows wilt hoor ik het van je ?