Sensative sensor op buitenhek

Hallo,

ik heb sinds enig tijd een Sensative sensor op het buitenhek geplaatst en is nu via de Range Extender 6 met Homey verbonden.
Afstand was eerst te groot, vandaar de Extender.
Mijn bedoeling is dat iedere keer iemand ons hek opent ik een pushbericht op de telefoon krijg.
Bij de flow Als…‘contact alarm gaat aan’ dan… stuur ‘bericht’ gaat het goed.
Maar de sensor geeft bij een volgende ‘beweging’ nadat het hek weer gesloten is een melding op de homey ‘contact alarm ging uit’. Dus om en om ‘aan’ en ‘uit’.
Ik dacht; dus maak ik ook een flow Als… ‘contact alarm gaat uit’ dan… stuur ‘bericht’ .
Dat ging in het begin goed…totdat het contact automatisch na een half uur uit ging…dus kreeg ik bericht terwijl er geen hekbewgeging is, vreemd. Dat gebeurde mij meerdere keren gisteren.
Ik heb de interval al uitgeschakeld, maar dat hielp niet.
Ook (heel onregelmatig) te maken gehad met vertraging…dus na ca. 1 minuut nadat ik binnen was kreeg ik een pushbericht.

En, de sensor is waterbestendig…vorige week vrijdag 2-8-19, 75mm regen in ca. 1 uur overleefd! Positief!!

Wie kan mij helpen?

Groeten,
Peter

Ga ik testen, ik heb ca. 15mm gemeten.
Dus de strip staat (na plaatsing) ca. max. 12mm van elkaar, maar je weet maar nooit.

Ruim een centimeter is rijkelijk veel… Zou best de oorzaak kunnen zijn als de deur speling heeft en het waait…

Hoeveel meter overbrug je momenteel met die extender ?

ik was ook het idee gekomen maar ik heb een ijzer hek dit ging niet goed met deze strip misschien werkt het bij jouw daarom ook niet ??

Allemaal goede ideeën en tips. Dit weekend helaas te weinig tijd gehad om hieraan te werken.
Het houten hek staat ca. 9/10 meter vanaf de homey (binnen) daartussen staat op ca. 8 meter vanaf het hek de extender (buiten tegen de gevel).
Het moet wel lukken de afstand te verkleinen, al is het maar met een stukje hout oid.