Shelly i3 verbinding

Hallo,

ik heb een vraag over de Shelly i3 en Homey.

Ik had de i3 toegevoegd en het werkt direct. super snel lamp aan en lamp uit.
na een dag werkte het niet meer en ik krijg het niet meer werkende.
Als ik COAP uitschakel (vinkje aan) dan werkt het weer maar met 4 seconden vertraging.

Ik zou graag de long, short en extra opties willen gebruiken.

Mijn set bestaat uit:

Homey pro (net een week ik ben nog beginnend)
Shelly i3
Shelli dimmer
Pulse schakelaar
Wifi TP Link Deco m4

wie kan mij helpen.

mvg Nick

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

Heb je de troubleshooting guides in het Shelly support topic al gevolgd?

Hoi Phuturist,

Ik ben nieuw en heb nog weinig ervaring.
Ik heb het gelezen ik heb een flow geprobeerd te maken die het volgende doet: Shelly at [http://yourshellyip/status ]) dan krijg ik geen reactie. op de mac krijg ik dit als reactie:

{“wifi_sta”:{“connected”:true,“ssid”:“Domotica”,“ip”:“192.168.68.206”,“rssi”:-60},“cloud”:{“enabled”:false,“connected”:false},“mqtt”:{“connected”:false},“time”:“22:03”,“unixtime”:1615327385,“serial”:26,“has_update”:false,“mac”:“8CAAB5434DFC”,“cfg_changed_cnt”:0,“actions_stats”:{“skipped”:0},“inputs”:[{“input”:0,“event”:"",“event_cnt”:0},{“input”:1,“event”:“S”,“event_cnt”:13},{“input”:0,“event”:"",“event_cnt”:0}],“temperature_status”:“Normal”,“update”:{“status”:“idle”,“has_update”:false,“new_version”:“20201124-092930/v1.9.0@57ac4ad8”,“old_version”:“20201124-092930/v1.9.0@57ac4ad8”,“beta_version”:“20210122-155827/v1.10.0-rc1@00eeaa9b”},“ram_total”:51288,“ram_free”:38876,“fs_size”:233681,“fs_free”:152608,“uptime”:77566}

Verder loop ik tegen het volgende aan:

  • enabling Multicast DNS / mDNS forwarding (mainly for device discovery)
  • enabling Simple Network Management Protocol (SNMP)
  • enabling or disabling IGMP Snooping / IGMP Proxy / Multicast Routing, play with the settings until you see Shelly device updates coming in

Geen idee of mijn TPLINK Deco m4 dit kan. ik het in de app ook niet vinden.

Het zou heel fijn zijn als je met mij mee kunt kijken, want ik zou het echt heel graag willen gebruiken.
Ik heb het vinkje van Coap aan staan nu werkt aan uit wel. daarvoor had ik het vinkje uit staan en heeft het 1 dag gewerkt.

Ik hoor graag van je of we kunnen contacten en het werkend kunnen krijgen.

mvg Nick

Heeft je TPLink Deco M4 de laatste firmware update. Ik heb eerder gelezen dat er problemen zijn met deze router in samenwerking met Shelly apparaten. Zie DECO M5 issues with CoAP messages - Home Network Community

Allterco Robotics (bedrijf achter de Shelly apparaten) is zelf ook bezig met een nieuwe firmware update die als het goed is deze netwerk problemen voorkomt. De verwachting is dat deze update over ongeveer twee weken beschikbaar komt (versie 1.10.0).