Simpele koppeling tussen DSMR en Homey


You must use the specific capabilities that are defined by Homey

1 Like

Is er ook een knappe handleiding? Ik heb DSMR-reader geïnstalleerd, ik zie continu de nieuwe waardes binnen lopen dus dat gaat mooi.
Homey app uiteraard geïnstalleerd en het apparaat toegevoegd echter krijg ik helaas geen waardes door op de Homey. Ik vermoed dat er misschien toch iets niet goed gegaan is bij het .ENV file?

1 Like

Ik ben ook al een paar dagen aan het stoeien om de data van mijn dsmr logger te importeren in homey(net sind 2 weken een nieuwe gebruiker)

ik lees hier veel info maar raak er de weg een beetje van kwijt.
ik lees mij logger uit via een webpagina
er is ook een rest.api ofzoiets wat iets doet met json maar dat ken ik verder niet.

ik kom van domoticz af en daar had ik een lua script draaien die dit voor me regelde.
maar ik wil graag mn opgeslagen data behouden dus verder gaan met mn bestaande logger ipv een nieuwe aan te schaffen

is hier nog iemand actief die me verder kan helpen?

Ik stuur je even een privé bericht.

1 Like

toch nog even een kleine aanvulling op mijn openstaande vraag.

even vanaf een andere kant benaderd…

ik heb ook een p1 kastje aan de dsmr hangen voor mijn laadpaal. deze is opensource.
zie hier wat meer info.

deze ondersteunt mqtt en api.

wat is een betere manier om dit makkelijk te integreren in homey via mqtt of api?
beide wegen zijn nieuw voor mij.

wat betreft de api verwijzen ze door naar deze link.
https://swagger-ui.serkri.be/

maar wat ik daar moet doen begrijp ik niet misschien dat iemand van hier een hulpje kan geven?