Slimme inbouwschakelaar (Zigbee / wifi) met reguliere verlichting

Zojuist eindelijk een slimme inbouw lichtschakelaar (Zigbee / wifi) gevonden voor het vervangen van mijn reguliere wipschakelaars. Deze dient normale lampen te kunnen aansturen met uiteraard de tiptoets en via Homey (Apple HomeKit bijvoorbeeld). De schakelaar zou een Livolo Zigbee Gateway nodig hebben, echter hoop ik dat Homey deze kan vervangen…

De wanddozen zijn voorzien van de schakeldraad (zwart) en de fasedraad (bruin) en dienen dus gekoppeld te worden aan deze schakelaar van Livolo. Wie heeft hier ervaring mee? Gaat dit werken? Veranderd de kleur van de tiptoets ook naar rood (aan) als deze via Homey aangezet is?

2 Likes

Die schakelaar is toch niet slim?

Sorry, idd… Link aangepast… Zie https://www.livolo.nl/a-54137373/smart-home-schakelaars/livolo-wit-enkelpolige-schakelaar-zigbee-wifi-app/

Dan gaat het er om of Homey die schakelaar ondersteunt. Omdat ik er geen app voor kan vinden is de kans groot dat ie niet, of niet volledig, ondersteund wordt.

Ik ben ook aan het overwegen om naar livolo te gaan maar het ziet er naar uit dat hun zigbee protocol niet echt standaard is en eigenlijk alleen met hun eigen gateway goed werkt. Ander kanaal of zo…
Het lijkt dus dat er niet vlug homey ondersteuning zal komen.
Misschien dat de Livolo WIFI apparaten vlugger zullen kunnen werken met Homey