Smart thinq lg app gebruiken in homey

Wie heeft er een oplossing voor de LG airco die via de smart thinq app (WiFi) is bedienen
Deze zou ik ook graag via homey willen aansturen.

Mvg

1 Like

+1, hier ook graag. Zou er een hoop voor over hebben :wink:

1 Like

Is er ondertussen al wat voor de lg airconditioning om deze te bedienen via homey???

Daar zit ik nou ook op te wachten. Kan iemand hier iets mee?

Hallo ik ben ook opzoiek naar een App Voor de Volgende LG Airco’s:

LG PC09SQ R32 2,5kW WiFi Standard Plus Smart inverter multi binnenunit
LG PC18SQ R32 5,3kW WiFi Standard Plus Smart inverter multi binnenunit

Het LG SmartThinq platform is inderdaad eentje die ik graag wil hebben, naast het aansturen van een airconditioning, kan je ook de temperatuur van je koelkast en vriezer controleren. Ik ben beschikbaar om het te testen met een koelkast :slight_smile:

Ook ik heb sinds kort een split unit LG airco die werkt met LG ThinQ. Momenteel vind ik alleen IR apparaten die een koppeling kunnen maken met de airco, maar het beste zou natuurlijk zijn om hem direct met Homey via Wi-Fi te koppelen! Tijd om hier iets voor te bedenken! Met name omdat steeds meer airco’s met Wi-Fi functionaliteit worden uitgerust.

Groeten!

Voor Home Assistant is er al een tijdje een component voor: https://github.com/sampsyo/hass-smartthinq

Nu alleen nog iemand die het omschrijft naar Homey :woozy_face:

Toch een beetje jammer van Athom dat ze niet investeren in een LG app. Veel bewoners om mij heen kopen een Airco’s van LG. Grote kans dat steeds meer mensen behoeft hebben aan een ondersteuning voor LG.
Ik denk erover om alles over te zetten naar Home Assistant. Grotere ondersteuning van producten en merken.

De API van LG/Smartthinq is niet open, de component van HA is gebaseerd op reverse engineering. Dus het kan elk moment stoppen met werken.

Ik kan me voorstellen dat Athom daar niet zoveel zin in heeft, dus laten ze ondersteuning hiervoor liggen voor een third party developer om te implementen. Kan Athom mooie sier maken met dat LG ondersteunt wordt, en als het stopt met werken is het de third party developer die alle gezeik over zich heen krijgt.

Airco wordt bij mij binnenkort ook geïnstalleerd, maar bewust gekozen voor Tado airco bediening. Dan weet je sws dat het werkt :wink:

Heeft iemand hier al een workaround voor kunnen vinden? :slight_smile:
Ik zit met hetzelfde issue en wil graag de airco’s kunnen regelen via Homey.

Greetz,

Heb hier ook een aantal LG airco’s opgehangen vorig jaar. Ook ik zou ze graag in een paar Flows willen voegen. Kan me zo voorstellen dat elke Homey-user de Thinq app vele malen liever in Homey ziet, dan op z’n foon…

Bij mij doen ze het in ieder geval nog in HA:

1 Like

Maar dat zou ieder moment kunnen stoppen vanwege reverse engineering, gaf je eerder aan. Ik ben nog maar een Homey-n00bje, dus kies toch eerst nog liever voor stabiliteit… Ben me wel verder aant inleren met github en cli, e.d. Dus wie weet waar het schip strand…

Ik snap niet helemaal wat je probeert te zeggen.

Als je zelf met een app bezig bent, hoe zou die (qua stabiliteit) anders zijn dan de implementatie van Home Assistant? Want je zult ook gebruik moeten maken van dezelfde reverse-engineered API.

Daarnaast: het klopt dat de huidige implementatie op ieder moment kan stoppen met werken. Maar bij gebrek aan een officiële implementatie gebruik ik in ieder geval al anderhalf jaar een oplossing om m’n airco’s te automatiseren.

Bedoelde dat ik me nog niet met zulke dingen moet inlaten. En beter kan wachten tot/of LG de boel vrijgeeft voor de thinq-app. Gemak dient de mens, toch? In ieder geval eerst maar eens de Homey een beetje onder de knie krijgen…

Ik meen rond Sint-Juttemis :stuck_out_tongue_winking_eye:

@robertklep
Ik ben nog een Newbee in Homey land (Hij is besteld, betaald, maar niet leverbaar :frowning: ). En zit net als vele hier te kijken naar de integratie van Homey en LG.
Maar waar staat de afkorting HA voor? En houdt jou oplossing via HA in dat je ze wel in een flow kan opnemen van de Homey?

HA = Home Assistant, een alternatief voor Homey.