Smartplug kaku apa3-1500r icm ikea verlichting

Ik ben sinds gisteren bezitter van een Homey en deze is volledig geupdate.
Ik heb een Flow genaamd (venti on ) waarin ik het volgende mee wil bereiken.
Zodra de verlichting in de badkamer aan gaat dan moet de kaku( smartplug ) ook aan gaan. Deze werkt via de test knop prima.
op het moment dat ik de badkamer inloop gaat de verlichting aan , maar de smartplug word niet geschakeld deze moet de afzuiger schakelen.

Wat voor info wil jij hebben dan ik dacht dat alles erbij stond wat belangrijk was

dat werkt via de testknop wel maar als flow niet

Wat staat er in de flow? Screenshot?

Als er iemand mij op weg zou willen helpen dan graag om dit soort vragen te voorkomen.
Ik hoef eventueel geen oplossing ,als het kan een zetje in de goede richting

Waardoor wordt de badkamerlamp aan geschakeld? Wat voor soort lamp is dat?

1 Like

Dat zijn lampen van ikea de tradfri lijn en gaan aan via ikea bewegings sensor , de smartplug is een kaku apa3-1500r.

Dan kun je de smartplug misschien beter ook door de bewegingssensor laten schakelen? Deze onderdelen heb ik zelf niet, dus ik spreek niet uit ervaring.

En even je flows delen die de lamp aan zetten. Werkt namelijk alleen maar als dat ook via Homey loopt. Mochten je sensor en lamp via de IKEA app lopen (dus niet via Homey) dan weet Homey niet dat de lamp is aangezet en zal dus niet je plug aan zetten. Als je op de test knop drukt zal dit wel werken, automatisch niet.

Dit zijn mij flows voor in de badkamer https://homey.app/f/WtJQR4/ https://homey.app/f/mxaRR4
Daar kan je natuurlijk ook de smartplug bij zetten.
Als er 5 minuten geen beweging is geweest gaat alles weer uit.

Inmiddels de bewegingssensor in de badkamer van ikea vervangen door een AWST-6000 van Kaku.
Alles heeft 1 dag goed gewerkt nu krijg ik de melding doe het zelf maar. Alles loopt via Homey zowel de Ikea tradfri gu10 als de smartplug van KaKu en de AWST-6000. Op het moment dat ik op de test knop druk werkt het perfect op het moment dat het "live " gaat werkt niets er van. De flow die ik gebruik werkt prima inmiddels. Alleen de β€œlive” situatie niet. Batterijen van de sensor zijn vol zelfs speciaal nieuwe gaan kopen.
Een uitgedachte radeloze beginner.

En er dan achter komen dat het hele spul buiten bereik is.

1 Like

Als het buiten bereik is , wat kan je daar dan aan doen ? Lijk me dat je met Homey toch redelijk je hele huis moet kunnen bedienen.

Probeer je flow even te delen want de screendumps laten niet het hele verhaal zie (https://flow.homey.app/)
zoals andere ook zeggen het probleem ligt in de trigger, als je bij apparaten kijkt zie je dan wel dat je AWST-6000 beweging detecteert?

Dat is denk ik het probleem de ene keer wel andere keer niet, batterijen zijn goed, zowel de homey als de awst-6000 hebben een vaste opstelling.
Kan het het bereik zijn ? En als het het bereik is zou een Philips Hue dit oplossen ( beter zendvermogen/bereik ? )

Signaal kan het probleem zijn ja zet de sensor eens dicht bij je homey en kijk dan of het werkt.
De Hue gaat je signaal probleem niet oplossen want die werkt op Zigbee en is een compleet andere frequentie dan waar je awst-6000 me werkt

Hue/Zigbee werkt toch via 2.4Ghz ? is daar het bereik niet groter van dan de KaKu ?
ik heb nl wel een dekkende netwerk thuis.



Kunnen deze twee ruzie maken waardoor de werking niet goed is ?
of kan ik deze samen voegen in 1 flow

Wifi 2.4 en 5Ghz