Smartthings app Wasmachine

Beste homey gebruikers,

Hier even een vraagje! Ik heb namelijk de smartthings app gedownload op mijn homey voor mijn Samsung wasmachine. Nu kan ik wel de status uitlezen van mijn wasmachine en zien of ik remote control heb aangezet op de wasmachine. Alleen kan ik nog steeds niet de wasmachine pauzeren of stoppen. Is dit een fout in de app?? Of wat doe ik verkeerd :sweat_smile:?
Hij springt namelijk telkens dan weer terug naar de status die op dat moment actueel is. En krijg dan soms de melding β€˜remote controle not enabled” terwijl hij wel netjes daarin van status veranderd.


Bij mij hetzelfde. Ik gebruik de app ook meer om meldingen te geven en onderhoud bij te houden dan de wasmachine starten. Ik denk dat samsung dit niet toestaat om te kunnen doen met een wasmachine. Sowieso moet je eerst smart controle handmatig aanzetten om daarna met de smartthings app te kunnen bedienen.

Mocht je tegen problemen aanlopen, dan kan je altijd de maker van de app vragen via GitHub. Hij is daar vrij actief en helpt je waar hij mee kan.

Bedankt voor je reactie! Dan weet ik in iedergeval dat het bij mij voor de rest prima werkt :innocent:

Top!

Je hebt het over een smartthings app maar deze kan ik niet vinden alleen een app voor samsung TV’s.
Zou je een link kunnen geven welke dit is?

Uiteindelijk heb ik een tijd geleden een slimme stekker gebruikt om het stroomverbruik te meten waarmee ik een melding krijg dat de washmachine klaar is.

Dit is indd erg vreemd dat je dit iedere keer aan moet zetten zelfs icm hun eigen app…

Ik heb het gevraagd bij SmartThings of hier een omweg voor is, maar dit is door hun zo bedoeld.

Heb jij misschien nog leuke flows ter inspiratie?? :innocent:

Ik kan ze op dit moment niet delen, de verbinding is hier een beetje traag. Maar ik heb flows die een melding sturen naar mijn vriendin of naar mij (wie er thuis is of het eerste thuis is). Daar heb ik ook een start en einde flow bij. De start flow houd bij of de wasmachine niet op trommel reiniging staat, want dan hoef ik geen melding te krijgen.

Elke was beurt wordt er 1 opgeteld bij die schoonmaak logica. Na 30 wasbeurten krijg ik een melding dat hij moet worden schoongemaakt (vond 40 te lang duren en wil de melding alleen in het weekend krijgen ivm goedkope stroom). De 3e trommelreiniging krijg ik ook een melding dat de filters gereinigd moeten worden.

Dit is eigenlijkst ik er allemaal mee doe. Het begon ermee dat ik het irritant vond dat de wasmachine een melding op mijn telefoon gaf als ik niet thuis was. Die staan nu dus lekker uit en ik krijg alleen een melding als ik er iets aan heb.

Oh dat is wel slim van je! Bedankt dat je het hebt willen delen met me. Ik ga er eens mee prutsen. Het gekke bij is dat de homey dus niet ziet of de wasmachine aan/uit is hij staat namelijk bij mij altijd uit. Heb jij daar ook last van? Hij ziet wel welk programma hij draait en wanneer hij klaar is, maar bij de eind tijd wanneer hij klaar is staat wel een verkeerde datum ook heel vaag. Alvast bedankt ! :innocent:

Dan lijkt het of hij niet goed werkt. Heb je de api goed ingevoerd en de polling goed staan? Ik heb eerst ook een probleem gehad dat hij niet update, maar na een week was dat opgelost (na een nieuwe roken generen en wachten).

Geen probleem voor het delen. Het is leuk om erover na te denken en apparaten slimmer maken.

Waar ik wel tegen aan liep is dat running en stopped 2 meldingen heel snel achter elkaar geven, zo snel dat ja nee logica nog niet rond was en altijd 2 meldingen kreeg. Daarom heb ik stopped gewijzigd in uit, want de wasmachine gaat altijd meteen uit als hij klaar is.
Bij mij is de temperatuur van trommelreiniging 70 graden, maar de app kent alleen 60 en 90. Dus de app denkt dat hij 60 graden is, daarom heb ik alle waardes die trommelreiniging gebruikt als voorwaarde dat hij aan het schoonmaken is.
En om de waarde te kunnen lezen moet je een vertraging bij running zetten, anders pakt hij het soms niet goed mee. Dus running start bij mij 1 flow die kijkt of het trommelreiniging of een normale was is.

Volgens mij heb ik alles goed ingevoerd. Als ik bij de wasmachine ben en ik start een programma komt dat ook allemaal netjes door. Alleen blijft het pictogram bij de apparaten gewoon donker. Bij polling kan ik alle de sec van de interval instellen voor de rest niks bijzonders.

Kan jij dus ook de temperatuur in Homey bekijken van je wasmachine ?? Wat ik uit je verhaal begrijp. Want dat kan ik namelijk ook niet, misschien is het wel omdat jij waarschijnlijk een iets nieuwere/luxere wasmachine hebt dan ik.

Wat ik denk, maar niet zeker weet, is dat je polling te hoog staat. Ik heb hem aan het begin op 5 sec gehad en toen zijn de problemen ontstaan. Toen heb ik hem gewijzigd naar 60 sec en nu al weken geen problemen ermee. De maker van de app dacht dat dit het probleem niet was, maar kon veranderd zijn in de voorwaarde van samsung.
Ik zou hem in ieder geval omlaag zetten en na een week kijken of hij het wel mee pakt (Ik denk dat er een max per week aan vast zit).

Ja je kan temp. / spin / spoelbeurten en nog was programma en wat hij nu doet (voorwas / spoelen / draaien). Wasprogramma werkt bij mij niet helemaal lekker.
Je kan dit vinden als variabel en dus met logica gebruiken in je homey.

Zo gebruik ik het voor trommelreiniger. Omdat deze precieze standen worden alleen gebruikt voor dat programma (tenzij je het handmatig aanpast). Ik zag op geen andere manier dat programma voorbij komen.

Ooh ik had wel de interval veranderd naar 2 seconden. Ga ik die gelijk veranderen naar 60seconden ben benieuwd of dat verschilt maakt.

Ik kan dat allemaal niet bij mij selecteren in de logica kaarten ik denk dat jij toch een andere type hebt dan mij :sweat_smile:. Maar wel super handig dat jij dat kan. Dan kan je wat specifiekere flows maken.

Dat is grappig, ik zie nu ook dat jou app er anders uit ziet.
Welke app heb jij en waar vandaan?

Vaag dat je de waardes niet kan gebruiken. Zou toch gewoon moeten kunnen.

Hallo heren, zouden jullie mij kunnen vertellen welke app je hiervoor hebt gedownload?

als ik ga zoeken op samsung of smartthings kom ik alleen een samsung TV app tegen in de store zie picca

Ik gebruik de app Smartthings uit de community store. Ik zal hierbij een foto plaatsen ben dan wel heel erg benieuwd welke jij ervoor gebruikt??

1 Like

Ik gebruik dezelfde app. Het scherm zal wel anders zijn vanwege type wasmachine.

Maar logica moet je gewoon kunnen gebruiken om een variabel te vergelijken. Hoe wil je het variabel gebruiken?

Ja dat denk ik ook. Maar ben er zo ook tevreden mee kan nu wel precies zien met wat voor programma hij bezig is, en wanneer hij klaar is. Ik ga voor de rest niet werken met variabelen alleen met de logica kaarten en dat werkt goed :blush: :+1: bedankt voor je reacties! :innocent:

Hi, I have only just spotted this post so sorry for taking so long to reply. I updated the SmartThings app to version 0.0.27 a while back and it should work better with the washing machine now. You should be able to program the settings from the app (provided the remote control is enabled on the washing machine).
I must admit though I use the app mainly for notifications so Homey announces when the wash has finished.