Smartwares SH5-TSO-B Draadloze bewegingsmelder

Ik heb de Smartwares SH5-TSO-B bewegingsmelder op de Homey aangesloten en binnen getest. Nadat ik hem buiten heb gemonteerd doet ie het niet meer, dwz de Homey reageert niet op een beweging voor de melder buiten. De melder is slechts gescheiden door 1 buitenmuur en de afstand tot de Homey is slechts 8 meter.
Heeft iemand een idee wat hieraan te doen is? Ligt het aan de bewegingsmelder en moet ik een ander merk proberen of moet deze gewoon gaan werken?

Bedankt voor je antwoord. Ik heb de Homey verplaatst naar de entree zodat er slechts nog een buitendeur met glas en 3,5 meter tussen de Homey en de bewegingsmelder zit. Helaas wordt ook nu niet gereageerd door de Homey.
Enig idee?

P.s. In de meterkast in de entree staat wel een router

Geen mesh voor 433.
En als je de sensor binnen plaatst doet hij het wel?
“Maar 1 buitenmuur” zegt niks. Ik heb hier ook maar 1 buitenmuur maar er zit wel 3dubbel glas in wat alles werend is: zon, warmte, inbraak, UV en noem maar op. Het is zelfs 433 werend!

1 Like

Vanmorgen een soortgelijker test gedaan zie Ervaring bereik KlikAanKlikUit APIR 2150

Ik denk overigens na mijn testen dat het bereik van 433 niet optimaal is van Homey. Mijn HomeWizard heeft echt beter 433 bereik in exact dezelfde situatie

Mag ik vragen hoe je die bewegingsmelder op de Homey hebt aangesloten? Ik heb de Smartwares app geïnstalleerd, maar er staan geen bewegingsmelders bij.