Homey Community Forum

SolarEdge Inverter App, hoe te configureren

Beste Homey gebruikers,

Ik heb de SolarEdge App geïnstalleerd, maar loop even tegen een paar vragen aan, heeft iemand ervaring met de configuratie van deze App.

• wat heeft de voorkeur op WiFi of LAN aansluiten?
  • IP adres is bekend
  • Poort hoe vindt ik dit, staat nu op 502 ?
  • Polling staat nu op 20 is dit oké ?

Advanced:

• Auto correct ?
  • Reconnect timeout (ms) staat nu op 5000 is dit goed of teveel of te weinig ?

Alvast bedankt groet, Fred

Hoi, ik gebruik met mijn solaredge installatie de solarpanels app ipv de solaredge inverter app. Werkt prima. Enige wat je moet configureren is een api-key

Is er een specifieke reden om te kiezen voor de solaredge inverter app?

Hallo Walter,

Ja, ik zie in de SolarEdge inverter App dat er vele mogelijkheden zijn om mogelijkheden te kunnen instellen tav de flow kaarten die je kunt gebruiken. ( zie Homey App Store)

Ik wil daar mee bereiken dat ik afhankelijk van de opgewekte eigen energie apparaten zoveel mogelijk deze opgewekte energie te gebruiken.

Groeten, Fred

Hoi Walter,

De reden om de SolarEdge inverter App te gebruiken is om zoveel mogelijk eigen opgewekte energie te gebruiken met de diverse flow kaarten. Deze flow kaarten kan ik mede inzetten om apparaten zoals de wasmachine of afwasser enz. aan te zetten wanneer de zon schijnt.

Groet, Fred

Hallo Fred,

Ben je al verder gekomen met de SolarEdge app?
Heb zelf de installatie bedraad, krijg echter mij ip ook niet gevonden, laat staan de andere gegevens.

Of ben je die andere hier bovengenoemde app gaan gebruiken?

Mvg, Jean Paul

Ik zit met het zelfde probeer. Weet iemand hoe we aan deze gegevens kunnen komen?