Somfy connexoon inlog melding request failed401

Hallo!
Ik wilde de connexoon koppelen aan Homey maar blijf steeds met aanmelden/inloggen de foutcode 401 krijgen. Iemand tips?

Meer mensen hebben hier last van. Zie ook:

Ik adviseer voor nu om de laatste test versie te gebruiken, deze heeft wat recente wijzigingen die nodig zijn tov van de laatste niet test versie.

Probeer dan eerst in te loggen met de default server en OAuth uit. Als dat niet lukt met OAuth aan. En daarna eventueel andere servers. Het kan ook zijn dat Somfy zelf problemen heeft en het over een tijdje wel werkt.

Yep. Ik moest een paar uur wachten na 401 melding. Draai de laatste test versie 2.0.10 en Connexoon is ook net geüpdate.

En heb jij OAuth aan of uit?

Aan. Met Uit kon ik niet inloggen.

Heb jij dan vrij recent een connexoon/tahoma? Of een somfy account aangemaakt? Het is apart dat de één wel OAuth aan moet hebben en de ander niet.

Wellicht ligt het aan het feit hoe lang geleden je account is aangemaakt. Welke inlog methode dan nodig is.

Ik heb de Connexoon en dus ook het Somfy account sinds een half jaar. Vrij recent dus.

Hier ook last van de 401 error nu net de App naar 2.0.10 geüpdatet instelling aangepast met )Auth aan. Inloggen ging goed. Krijg nu in een test flow een error
FlowCard Error: Timeout From App

Moet ik geduld hebben of moet ik iets anders doen?
Heb sinds mei 2020 een Somfy account en een Connexoon box

Ik zou het in ieder geval melden aan Adrian in de juiste forum topic. Of je stuurt Adrian een privé bericht (in het Engels)

Je kunt bij instellingen in ieder geval de log verzamelen en dit naar Adrian sturen samen met de ‘FlowCard Error: Timeout From App’ melding

Bij mij werkte het na 3 uurtjes de App uit te hebben gezet.

Het werkt ondertussen weer. Andere Somfy server gekozen en gelijk had ik weer contact met mijn rolluiken en zonnescherm :+1:

@Kelly_H Inmiddels gelukt?

Ik heb vandaag precies hetzelfde. Is er al een oplossing voor deze fout?

Welke tahoma app versie gebruik je?

Ineens werkt het nu wel. Bedankt voor je reactie.

1 Like