Beste allen,
Op dit moment sta ik op het punt om een Homey aan te schaffen, maar ik kom niet helemaal achter 1 ding.
Zeer binnenkort krijg ik een aantal screens met Somfy IO motoren en een aantal Somfy Tilt Only RTS voor mijn bestaande jaloezieën.
Nu ben ik er (via dit prachtige forum) inmiddels achter dat ik voor de RTS motoren rechtstreeks verbinding kan maken met de Homey, zonder tussenkomst van de Somfy bridge, Connexoon of Tahoma.
Voor mijn screens met IO motoren is wel de tussenkomst van een Somfy bridge nodig om verbinding te maken met de Homey. Ik moet hiervoor dus de Homey en een Connexoon OF Tahoma box van Somy aanschaffen.
Mijn vraag is eigenlijk simpel: Indien ik kies voor een Connexoon en deze gebruik om te koppelen aan de Homey, heb ik dan dezelfde functionaliteit op de Homey als dat ik zou hebben met een Tahoma gekoppeld aan de Homey?
De Homey-app zal uiteraard mijn primaire app worden om alles wat Smart is in huis te bedienen.
Tussen de Connexoon en de Tahoma zit nog een redelijk prijsverschil, terwijl ze voor mij eigenlijk enkel hoeven dienen als bridge tussen de Somfy motoren en de Homey.
Mijn voorkeur heeft dus het aanschaffen van een Connexoon en de Homey, i.p.v. de Tahoma en de Homey.
Ik hoop mijn vraag zo duidelijk mogelijk te hebben omschreven, anders laat het natuurlijk even weten.
Mochten er verder nog tips zijn, altijd welkom. Ben nogal nieuw m.b.t. Homey.
Alvast bedankt!