Somfy rolluiken niet meer omlaag

Voor onderstaande heb ik ook al een ticket aangemaakt, maar ik probeer het hier ook even. (ze hebben het druk wss.)

Ik heb de somfy rts app geinstalleerd en onder andere een flow gemaakt die de rolluiken sluit en een die ze weer opent.
Deze flows hebben maanden zonder problemen gedraaid, maar sinds enkele weken sluiten enkele rolluiken niet meer via de flow. Alle rolluiken staan in dezelfde flow. Sluiten kan wel via de apparaten in homey en openen gaat wel goed via de flow.

probleem treedt zowel op met FW1.5.3 als 2.0
Somfy versie is 3.0.4

Opgelost, bij geavanceerde instellingen kan je kiezen of het signaal verzonden door homey naar de somfy korter of langer moet zijn. Deze veranderd en het werkt weer als voorheen lijkt het. Blijft vreemd dat het ‘omhoog’ signaal wel goed werd ontvangen

Bob,

Waar zie ik deze settings? Ik zoek me een ongeluk… is het advanced settings van de app of van het device? Zit op versie 3.1.1 beta, (Homey 2.0)

Staat onder geavanceerde instellingen van het device

Oenga? Waarschijnlijk de beta. Ik zie namelijk dat hij soms een gordijn niet aanstuurt terwijl andere wel werken, dat was voorheen niet het geval.

Als ik terug naar stable ga, ben ik dan alles kwijt vraag ik mij af…

Geen idee. Zou je even aan athom kunnen vragen.

Hi,
ik heb hetzelfde probleem met Somfy RTS rolgordijnen. Af en toe raakt ie zijn verbinding kwijt.
De optie om een langzamer/langer signaal te gebruiken verschijnt bij mij ook niet.
Heb je nog een oplossing gekregen van Somfy of Athorn?
Updates staat op automatisch dus ik denk dat ik bij ben,
alvast bedadnkt,
Marc

Ik heb geen oplossing gekregen, maar bij mij werkt het eigenlijk prima. het lijkt er inderdaad op dat de optie van de signaal aanduiding uit de geavanceerde opties is verdwenen.