Somfy RTS app: ik kan geen rolluiken koppelen

Nu het volgende…

Ik heb een 10 tal Somfy zonne/rolschermen die allemaal met mijn Homewizard en de Somfyschakelaar te bedienen zijn…
Daar staan ook bepaalde scenes in voor-geprogrammeerd.
Nu was ik bezig om de zonneschermen in mijn Homey te zetten/programmeren met de Somfy/RTS app en de Somfyschakelaar ,so far so good…

Dit lukten tot op een bepaald moment tot ik een scene vanuit de somfyschakelaar in de Homey had gezet (4x schermen tegelijk) en ik deze toch maar weer had verwijderd uit de Homey ben ik daarna deze 4 schermen apart/stuk voor stuk in de Homey gaan zetten…
Het programmeren van de schermen die ik ieder apart in de Homey ben gaan zetten ging kwa programmeren goed…maar wanneer ik deze schermen daarna wilde gaan bedienen (omhoog/omlaag) met de Homey gebeurt er niets meer, Homey stuurt geen commando’s meer naar deze specifieke schermen toe.
Terwijl ik ze nog wel,gewoon vanuit HW en de somfyschakelaar te bedienen zijn…

Ik heb deze schermen al meerdere keren verwijderd uit de Homey en opnieuw geprogrammeerd maar het wil niet meer lukken om deze 4 specifieke schermen aan de praat te krijgen.

De andere schermen die niet in die ‘verwijderde scene’ stonden werken wel prima,deze heb ik gewoon in de Homey kunnen programmeren en luisteren naar de commando’s ‘omhoog/omlaag’ vanuit Homey.
Ik heb al geprobeerd om de stekker uit/in de Homey te halen en heb de app’s van Somfy en Homewizard verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ook dit gaf niet het gewenste resultaat.

Iemand een idee om dit op te lossen…(zonder dat ik deze rolschermen een factory-reset moet geven)