Somfy RTS hekopener via Homey?

Hallo allemaal, ik ben net in het bezit van Homey en dus nieuw op het forum, hoop dat iemand van jullie een oplossing voor me heeft.
Ik heb Homey ondermeer gekocht om 2 rolluiken van somfy en de hekopener van somfy te bedienen, rolluiken ging in 1 keer goed en werken prima, hekopener echter niet? Staat ook niet aangegeven in de Somfy app, iemand enig idee hoe ik mijn hek toch kan bedienen via Homey?
Vast bedankt!

@Yvonne_H Als het niet in de app zit, kun je het niet bedienen via die app. Wat je kunt doen, is vragen aan de ontwikkelaar of er mogelijkheden zijn om dit toe te voegen.

Hi, dank voor je antwoord, maar dat snapte ik inderdaad al :grinning: ik ben alleen benieuwd of iemand een andere oplossing weet voor het openen van het hek.

Soms werkt het als je een ander apparaat aanklikt bij de apparaten (van Somfy in dit geval).
Bij KlikAanKlikUit zijn er bijvoorbeeld ook een aantal apparaten niet officieel ondersteund. Maar als je een vergelijkbaar apparaat aanklikt en probeert te verbinden, kan dit werken.

Kies dus iets wat er het meeste op lijkt en probeer het eens. Overigens kan het nuttig zijn om te vermelden welke Somfy hekopener je hebt. Wellicht werkt die met een type verbinding die niet wordt ondersteund. De ondersteunde types vind je hier:
https://www.athom.com/nl/homey/technologie/

Er is ook beta versie vd app en met de opmerking hier boven, zou je dat nog kunnen proberen.

Dank voor je antwoord, het is type sgs201 en die zou op 433,42 MHz werken, dit zou dus ondersteun moeten worden?

Klopt, de technologie zou ondersteund moeten worden.

Dat hoeft niet per sé te betekenen dat het specifieke apparaat ook wordt ondersteund, maar het is wel mogelijk. Heb je geprobeerd om hem als een ander apparaat te koppelen? (zie vorige post)

Als je een Somfy TaHoma of Connexoon box hebt, kun je ook kijken of deze app voor je werkt:
https://apps.athom.com/app/com.somfy.tahoma

ik gebruik zelf geen Somfy dus ik kan je helaas niet vertellen of dit specifieke type wordt ondersteund. Er zijn wel Somfy-gebruikers op dit forum, dus wellicht kan iemand anders je dit vertellen.

Heb inderdaad geprobeerd hem als ander apparaat te koppelen, niet gelukt :frowning:
Heb geen Somfy box, wil juist geen extra bridges meer daarom juist Homey gekocht :smile:
Bedankt voor het meedenken, hoop dat er nog iemand met een idee komt.