Somfy Tilt Motor koppelen

Goedenavond allemaal.

Even terug had ik een Somfy Tilt 50 met accu en AB gekocht voor mijn jaloezie. Ik heb toen uit alle macht geprobeerd om deze toe te voegen aan de homey maar dat lukte niet. Toen bleek er iets niet helemaal goed te zijn met de motor en heb nu een nieuwe gekregen. Maar alsnog pakt mijn homey hem niet. Zijn er mensen die deze wel gekoppeld hebben gekregen?

Ik heb de app, druk op de achterkan van de AB op het Programmeer knopje en kom dan in Test Your Blinds. Maar wat doe ik daar dan? Die 2 dingen naast de jaloezie op het plaatje zijn geen knoppen. Gebruik de AB om de zonwering te testen. Dat werkt uiteraard want met de AB doet hij het wel. Dan voeg ik hem toe maar werkt niets.

Doe ik iets fout?!

IMG_6139.PNG|230x500

Nee, dat doet hij alleen als ik hem de eerste keer koppel aan het apparaat. Daarna doet de AB het uiteraard wel maar als ik op programmeer druk gebeurt er daarna niets meer met de motor. Ik kan dan wel door in de homey app dus die ziet dan wel dat de AB in programmeer modus staat. Want als dat niet zo is dan kan ik niet door. Ik krijg ook vaak de volgende melding bij toevoegen.

Als ik de my knop in het midden van de afstandbediening in druk dan wordt het lampje op de motor groen en gaat hij wel even heen en weer. Maar verder kan ik dan weer niets in de app.