Sonoff basic switch en water pomp en electriciteit

Ik ben a-technisch maar wil een waterpompje in de tuin. Is het
Mogelijk om een waterpomp te koppelen aan een sonoff basic switch en een batterij?
Hierbij wat specificaties die ik op het oog heb

De Basic is bedoeld om 230V te schakelen, terwijl die pomp 3-4.5V nodig heeft, dus dat gaat niet werken.

De Sonoff SV is beter geschikt, die kan 5-24V schakelen (of zelfs 0-30V met een aparte 5-24V voeding en wat soldeerwerk).

Ik vermoed dat je die pomp ook op 5V kunt laten werken, maar dat is wel iets wat je eerst moet testen (of ga op zoek naar een 5V pomp). 5V is wel een handig voltage omdat je dan een USB power bank kunt gebruiken.

Dat klinkt goed Robert, thx. Zal idd een 5v pomp uitzoeken. Moet nog wel alles waterdicht maken. Is er een behuizing voor de sonoff sv? Kon dat niet op google vinden. Moet ik sowieso solderen of kan dat bij 5-12v gebruik zonder het solderen.

Ik heb even gemist dat je het niet hebt over het installeren van andere firmware, maar dat is helaas wel noodzakelijk om de Sonoff SV werkend te krijgen met Homey. Als je, zoals je zelf zeg, a-technisch bent dan zijn Sonoff apparaten waarschijnlijk niet de juiste keuze voor je.

Ik zou zo even geen alternatieven kunnen bedenken die out-of-the-box werken met Homey én 5V. Eventueel zou je kunnen kijken naar een Shelly 1, die kan op 12V werken, maar dan moeten zowel je batterij als je pomp ook 12V zijn.