Sonoff installatie probleem

Probeer sonoff basic r2, sonoff th en sonoff s20 te installeren op de homey. Flashen alle apparaten prima gelukt. MQQT goed ingesteld, en warempel Homey ziet de eerste 2 sonoff basics. Bij verdere installatie worden alle andere apparaten zoals th en s20 niet als afzonderlijke apparaat geplaatst, maar onder de eerste twee geinstalleerde basic r2’s. Dus een knop bedient in een keer drie apparaten. Dus eerste twee basics verwijderd, want deze kruisbestuiving is niet gewenst. Resultaat: niets meer te installeren.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Elk apparaat moet z’n eigen unique “topic” setting krijgen in de MQTT configuration van Tasmota:

Standaard is dat (zie boven) “sonoff”, maar als je die naam niet verandert luistert elk apparaat dus naar dezelfde naam.

Dat was het! Super!!!
Alleen de S20 wordt niet gevonden. Wel met HTTP, maar niet door homey

Die moet je ook als Sonoff Basic toevoegen (ook in de module configuratie van Tasmota).

Homey vindt geen nieuwe apparaten als ik de s20 wil installeren. Probeer de s20 als basic te installeren en ook module config gewijzigd in basic

Probeer eens als ‘Generic’ Sonoff Tasmota

generic werkt ook niet. Dat wil zeggen kan ik de s20 helemaal niet meer aan uit zetten

Met welke bin file moet je de s20 flashen? Nu gedaan met tasmato-display.bin

De S20 heeft toch geen display? Ik zou de lite of de standaard kiezen.

Super werkt allemaal. S20 met tasmota.bin en op generic
Bedankt voor de uitstekende hulp

2 Likes

This thread has been moved to the non-english forum, if you have any problems with that please feel free to contact me or another moderator.