Sonoff issue multiple sensors (allen met Tasmota)

Hi,
I am new to homey pro since today and so far very pleased by my purchase. All connections go smooth, but I have some issues with sonoff :

  1. I installed the MQTT broker and added the folowing settings :
    - poortnummer voor onbeveiligde verbinding : 1883
    - gebruiker gegevens :
    1. user 1 paswoord : 1111
    2. user 2 paswoord : 2222
    Verder klik ik niets aan.

  2. in de sonoff modules stel ik in (via pc - netwerk IP module ingeven zodat de Tasmota window verschijnt :
    HOST : 192.168.0.185 (ip adres homey)
    PORT : 1883
    Client : DVES_%06X
    User : 2
    Password : 2222
    Topic : sonoff
    Full Topic : %prefix%/%topic%/

    –> nota : via de webinterface kan ik ze perfect bedienen

  3. in homey installeer ik de sonoff app . Van daaruit kan ik perfect de TH10 en T1 module zien en aansluiten op homey. Ik zie dat velen issues daarmee hebben -> laat homey de sonoff toestellen zoeken en op de tasmota webinterface druk je op herstarten. Homey ziet dan telkens heel vlot het toestel…

Mijn probleem echter is dat wanneer ik de TH10 aanstuur zowel de TH10 en de T1 inschakelen. Hetzelfde gebeurt als ik de T1 inschakel -> dan schakelt eveneens de TH10 in.
Ik heb geen kennis en ervaring met MQTT ed. Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt

Elk apparaat moet een eigen uniek “topic” hebben. Je hebt waarschijnlijk voor beiden “sonoff” gebruikt, en dan luisteren ze dus naar hetzelfde bericht. Noem er één “sonoff-th10” en één “sonoff-t1” (bijvoorbeeld), dan kun je ze apart aansturen. Je moet daarna wel de apparaten weer opnieuw toevoegen aan Homey.

Hi Robert,
Dit heb ik inderdaad zo gedaan. Uit alle info ed. had ik de indruk dat dit vanuit de users in de broker app werd geregeld.
Hebben deze dan eigenlijk een functie in normale werking ?

Bedoel je de users in de broker app? Daarmee kun je verschillende gebruikers hun eigen toegang geven tot de broker, maar eigenlijk is dat voor Homey helemaal niet zo relevant. Ik heb authenticatie gewoon uit staan zelfs.

Super. Bedankt voor uw vlugge replies Robert !
Ik kan momenteel verder.

Verplaatst naar Nederlands.