Sonos harder zetten en weer terug

Beste allemaal,
Ik heb een aqara knop als deurbel, als je drukt gaat er een ding dong over mijn Sonos speakers nadat het volume eerst harder is gezet. Dit werkt naar tevredenheid. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de volume weer teruggezet wordt hoe hij in eerste instantie stond, dit kan dus iedere keer anders zijn. Kan dit überhaupt en wie wil mij op weg helpen.

Alvast bedankt,
Daskie

1 Like

Gebruik hiervoor de app; Zone Memory.

Wanneer bel wordt ingedrukt met behulp van flowkaart inbouwen dat toestand van een apparaat (lees Sonos) wordt opgeslagen (When kolom). Na afloop toestand van het apparaat terugzetten.

Schermafbeelding 2020-04-20 om 22.44.59

Topic: Zone Memory - Save and Restore Device Configurations

1 Like

Als je geen app wil, dan kun je het volume opslaan in een variabele en het volume daarna terugzetten naar die variabele, in dezelfde flow als je deurbel. Als je niet begrijpt wat ik bedoel, kan ik nog wel een voorbeeld maken

Hi,
Bedankt voor jullie reacties!

@Neuron44
Zou jij a.u.b. een voorbeeld willen maken.
Ik ben al met variabele bezig geweest maar heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Gr, Daskie

Je kunt ook vrij eenvoudig in je flow aan het einde een flow aanroepen die het volume weer op het juiste level zet. In mijn voorbeeld wordt dat gedaan en tevens wordt in mijn geval de radiozender op de juiste zender gezet

Dit zou ik voorstellen. Je moet een variabele (numeriek) aanmaken. Het volume sla je dan vervolgens op in die variabele. Vervolgens zet je het volume omhoog (in mijn geval 20%) en speel je het deurbelgeluid af (die heb ik geen, dus daar heb ik een Sonos playlist ingevuld :wink: ).

Als het geluid is afgelopen zet je het volume weer terug naar de waarde van die variabele (en dus naar wat het volume voorheen was).

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?

Hoi allemaal,

Ik wil iedereen bedanken voor de oplossingen die aangedragen zijn.

@Neuron44
Bedankt voor het voorbeeld, werkt prima.

Gr,
Daskie

Graag gedaan en goed om te horen dat het werkt!