Sonos + Homey + Google Home

Beste Allen,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Sonos One, omdat deze Sonos One nog geen spraakassistent heeft (of momenteel nog niet beschikbaar is) heb ik een Homey aangeschaft. Dit heb ik gedaan om deze uiteindelijk te laten communiceren met Sonos. Nu heb ik alles succesvol gekoppeld alleen nu lijkt het net of Google Home de commands niet doorstuurt. Na het zeggen: “He Google: zeg tegen Homey zet muziek aan”, zie je de lichtjes van Google branden en doven ze weer zonder actie of reactie. Ook geprobeerd een flow hiervan aan te maken, maar zonder resultaat.

Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee en hopelijk een oplossing?

Gr. Bas

Ik heb gemerkt dat enkel de zin “Hey Google, vraag Homey” werkt.

De zin “zeg tegen Homey” werkt bij mij niet.

Je kunt in ieder geval controleren:

  1. Staat het volume van de One niet op nul
  2. Heb je al een radiozender of spotifylijst die aan het spelen is? Zo niet, dan kan Sonos denk ik ook niks hervatten

Verder kun je de flow opdelen in kleine onderdelen om te testen waar het mis gaat. Bijvoorbeeld
Als iemand iets specifieks zei “Sonos aan”
Dan “Play Sonos”
en vervolgens middels de test functie in Homey controleren of deze werkt.

Ik heb zelf ook Homey, Sonos en Google Home en bij mij werkt het goed.

Maar we doen dus niet de Homey apparaten in Google stoppen met de laatste updates van Homey zodat je kan zeggen : hey Google, zet de lampen aan.
Zonder “zeg Homey” er tussen dus.

Sorry, ik begrijp even niet wat je bedoelt.

Ik heb meteen de nieuwe update gedownload zodat ik kan zeggen “hey google, speel muziek af” en dan speelt Sonos via Homey af.

Maar TS lijkt deze update nog niet te hebben geïnstalleerd, dus adviseer ik hem om te gebruiken “Hey google, vraag Homey muziek af te spelen”. Wellicht had ik even bij de TS moeten checken welke versie hij heeft.

@Bas_Blokje: kun je aangeven welke versie je hebt?
In aanvulling op de eerste post is het wellicht verstandig om ook te checken of je de talen van Google en Homey beide op Nederlands hebt staan